ECU 4.3 -> 4.4 storing

Gestart door FabioT-5R, 08-06-2020 15:39:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

FabioT-5R

Citaat van: RoelNL op 10-06-2020 12:56:12
Met de originele 4.3 ecu krijg je geen foutcode.

Is de 4.4 ecu gechipt of origineel? Als deze gechipt is zit er waarschijnlijk iets niet helemaal lekker wat het lambda lampje activeert maar dat is alleen maar te checken door het uitlezen, mocht je met originele map settings geen lambda lampje krijgen dan dan is er in theorie weinig met de motor mis.

Het data loggen helpt dan om het 1 en ander te achterhalen waar het fout gaat. Blijft het lampje ook branden of gaat deze ook weer uit?

Ik moet zelf ook nog steeds een keer een aangepaste ecu in mijn auto plaatsen maar kan er momenteel geen tijd voor vinden.

Zoals Piet al zei, origineel! M44 met standaard T5R bin.  Op de M43 inderdaad nergens last van. Heb in het verleden wel af en toe de 1-4-3 code van de knock sensor gekregen. Na vervangen van beide sensoren en schoonmakers van connectors is deze weggebleven.

Ik rij trouwens met Bosch bougies.. lees her en der dat toch echt aangeraden wordt op OEM Volvo pluggen te rijden. Ze zijn echter nog maar een paar honderd kilometer oud. Lijkt mij sterk dat dit problemen kan geven.?.

V70R^2

Gelijk weggooien en de originele terug. Ja dat kan direct problemen geven.

Miyel

Heeft een 2.0 misschien ook andere injectoren? Lijkt mij niet maar toch.. De injectoren moeten wel matchen met het blok én de instellingen in de ECU.
Ingeleerde fueltrims worden bij het verwijderen van de ECU gereset..
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)

RoelNL

Uit mijn hoofd hadden heeft de 2.0 t5r uit italie oranje injectoren wat ik mij herinner toen ik zo'n 850 had.
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

jellejas

Nope, 2.0 T5 heeft de zelfde oranje injectoren als een normale 2.3.
BRAAAAAAAP STUTUTU

FabioT-5R

Citaat van: Miyel op 10-06-2020 20:38:47
Heeft een 2.0 misschien ook andere injectoren? Lijkt mij niet maar toch.. De injectoren moeten wel matchen met het blok én de instellingen in de ECU.
Ingeleerde fueltrims worden bij het verwijderen van de ECU gereset..

Origineel Oranje. Deze heb ik vervangen voor witte :)

freefall

Citaat van: jellejas op 11-06-2020 00:21:01
Nope, 2.0 T5 heeft de zelfde oranje injectoren als een normale 2.3.
T5 heeft toch witte? Of pas in de x70's...?
1997 417 nautic blue S70 2.5T AT Zoonlief
2000 426 mystic silver V70D AT
1997 421 dark olive pearl V70 2.5T 2.3T AT AWD
1998 419 sand silver S70 T5 AT zoonlief
1995 421 dark olive pearl 850 T5R AT
i beun, therefore i am

arjenT5R

Citaat van: freefall op 11-06-2020 07:43:39
T5 heeft toch witte? Of pas in de x70's...?

Ja 850 T-5 is origineel 225 hp met oranje injectors. (15g)
Vanaf x70 is het 240 hp met witte... (16T)
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Zoepertje

Ik heb een C70 2.0 t5 uit 98 met 225 pk en kan bevestigen dat deze blokken standaard met witte injectoren komen bij de x70s :angel:

Piet

#24
Verschil tussen witte en oranje is niet zo groot dat dat problemen geeft met de fueltrims,  350 vs 315 cc bij 3 bar.

Witte werden btw ook al in de 850 gemonteerd: de 850R 250 pk handbak met 16T.
De 850-T5 225 pk met de 15G hebben standaard oranje