ECU dood na Ostrich installatie?

Gestart door Mausio91, 11-08-2020 20:50:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mausio91

Na het installeren van een Ostrich 2.0 module op een M4.4 ecu lijkt deze niks meer te doen.
Hopelijk ziet iemand iets wat ik fout doe, ik ben als volgt te werk gegaan:

Omdat hij geïnstalleerd zal worden in een 850r met handbak heb ik eerst een standaard 608 bin gepakt en daar de ac mod op uitgevoerd.
Deze vervolgens via de handmatige methode naar de ecu geflasht door deze via een labvoeding wat sap te geven en via een vagcom kabel te gebruiken.(dit werkte en de auto start zonder problemen)

Vervolgens heb ik de standaard eeprom eraf gehaald, helaas wel 3 pinnen beschadigd. Dit kan mogelijk zijn waarom het niet werkt maar wil het graag verder verifiëren.
Voor de 3 missende pads heb ik namelijk wel een ander contactpunt gevonden wat er direct naast zit, zie foto.



Vervolgens binnen Tunerpro RT heb ik dezelfde files ingeladen als die ik eerder naar de standaard eeprom had geschreven.
Of ik dit helemaal correct heb gedaan vraag ik mij ook af, namelijk eerst bank 8 geselecteerd en via emulate -> upload currect bin to emulator en de auto proberen te starten.

Tevens krijg ik via een snooper ook niet de ecu uitgelezen dus heb ik het idee dat ik of de pin alternatieven, er iets anders kapot is gegaan of ik iets fout doe binnen TunerPro (wat ik hoop)

Iemand wat suggesties om uit te sluiten waar het probleem kan zitten?

Piet

#1
Heb je de kleine switches op de Ostrisch op 28/32 en 32 staan?
En connect Tuner-RT bij opstarten wel automatisch met de Ostrich?

Mausio91

Ik heb deze switches inderdaad op 28/32 en 32 staan verder wordt de ostrich ook gewoon herkend binnen Tuner-RT.

Zodra ik de bin naar de ostrich schrijf kan ik deze daarna ook verifiëren waardoor ik het idee heb dat de bin is geland op de ostrich.