artikelnummer luchtslang van luchtfilter naar gasklephuis

Gestart door Jurjen850, 03-08-2015 00:23:37

Vorige topic - Volgende topic

Jurjen850

Hebben jullie onderdeelnummer van luchtslang voor me, voor de 20V met de B5254FS.  (ziet er uit als dikke stofzuigerslang met ribbels) diameter ca. 10 cm. die loopt van het luchtfilter naar het gasklephuis en zit vast met klemringen aan weerskanten. en waar kun je die het beste kopen, is het nog belangrijk om een bepaald merk te monteren? Als deze lek is gegaan, is er dan wellicht nog meer aan vervanging toe?

Heb nu ruim een uur op internet gezocht naar het onderdeel bij onder meer bij scandcar, nordicar, 123autoparts en nergens staat hij vermeld wel andere slangen die er op lijken maar het zeker niet zijn.

Deze was lek en daardoor foutmelding  1-1-3 op jetronic systeem, motor liep ook als die van een onecht kind van Ford.

Mijn dank is alvast groot.
cheers,

Jurjen

thom-b

Sbv

Je kan ook even bij dealer binnenlopen. Die kan deze zo bestellen. Mits nog leverbaar.

Jurjen850

cheers,

Jurjen

Jurjen850

Bij de dealer gehaald en zelf gemonteerd. Ze hadden 2 types waar ik het verschil niet tussen kon zien. Heb de nieuwste maar genomen en moest wel de luchtfilterkap loshalen om hem goed op de stugge slang te monteren zonder te veel kracht te hoeven gebruiken. De slang lijkt me ook iets aan de lange kant want de motor zal bij accelereren nooit verder naar voren kantelen dan de onderste motorsteun toelaat en zo te zien kan dat niet veel meer zijn dan 5 cm o.i.d. Die slang heeft wel genoeg bereik voor ruim 10 cm en dus eigenlijk voor het naar achteren kantelen bij decellereren komt er druk op de aansluiting met de luchtfilter. Zou mij niets verbazen als dat eerdaags afbreekt. Misschien slang maar inkorten, maar dan zit je weer met de plaatsing van de klemring die je dan op de ribbels moet monteren en wellicht de boel niet goed luchtdicht krijgt. Tsja, zo blijf je bezig.

Er zat maar 1 klemring bij, dus 1 oude gerecycled, was wel wat duurder dan elders, € 32,07 voor luchtslang met plastic koppelstukje naar PCV en 1 klemring.
cheers,

Jurjen