gaskabel afgebroken

Gestart door djkain, 13-07-2015 21:12:09

Vorige topic - Volgende topic

djkain

Mijn gaskabel is dernet afgebroken.
gelukkig op 200meter van thuis, dus op versnelling alleen thuis geraakt tegen 20Km/u...

iemand enig idee of dit voor een leek te vervangen is, of beter door de dealer te doen,

beestje is reeds 17jaar oud en dit stond ooit op het programma, maar vond nergens geen deftige kabel.

merci.
een how - to is ook makkelijk.

volvobug

Dealer heeft hele nette kabels. Vervangen is een kwestie van het begin en het eind zoeken en het stuk er tussen vervangen  ;D

gewoon proberen joh, lijkt me niet de meest ingewikkelde klus.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

StefanCJ

Een paar weken geleden heb ik de gaskabel van de V70 van mijn pa vervangen. Is goed te doen.

Eerst de kabel aan de bovenkant van het blok los halen (spreekt wel voor zich), dan onder de pedalenbak duiken en de kabel loshalen van het gaspedaal (beetje puzzelen met een rubber ringetje, is goed te doen). Dan de stekker aan de doorvoerthule door het schutbord halen en de thule eruit friemelen. Dit vond ik nog het meest vervelende werk omdat je de borging aan de binnenkant in moet drukken en tegelijk het ding eruit moet duwen. Uiteindelijk maar heel hard getrokken en toen ging was het snel los  ;D. Vervolgens de nieuwe kabel erin, dat is een fluitje van een cent.

:)

djkain

De kabel is er al uit,
Hij was aan de pedaal afgebroken,
Enkel het bolletje zat nog in het witte plastiekje,
De kabel was al door de motorruimte geschoten.
Direct eentje besteld bij estate, aangezien de dealers in B de s70 aanschouwen als een vreemde vogel...
Welke wagen meneer?
Pfff

NinaPaul

Touwtje eraan, onder de kap, door het raam en zo kom je waar je moet wezen :D

Repareren is misschien een beter plan ;) vervang altijd het geheel, dus buiten en binnenkabel.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

djkain

gaskabel reeds vervangen,
dit is een klusje van 2keer niets...

de gas reageert nu ook veel directer en minder zwaar...

blijkbaar doet een kabel van 17jaar oud niet wat een nieuwe doet...
haaha