854R - #Mission 330+ #18T #Nordschleife2016

Gestart door Jurijn R, 25-07-2015 14:55:55

Vorige topic - Volgende topic

Jurijn R

Om wat misverstanden te verklaren:
De Team Dynamics velgen heb ik niet nieuw gekocht. Banden lagen hier dan ook op, kwam van onder een C30. Bandenkeuze is dus niet mijn keuze.
Bedoeling is toch om met deze velgen op circuit te gaan rijden, welke dus ook andere banden zullen krijgen .. Idd zeker minstens 235/40/17.

De 20 inch velgen van op de S60 hebben een zeer smalle band, maar deze zijn ooit aangekocht toen ik nog ging showen op meetings ;D
In die periode zaten we met een bendje dat we zo laag mogelijk wouden rijden met dikke velgen, welke dus ook smallere banden nodig hadden.. Want de kas ging liggen op de getrokken kant van de band.

Nordschleife850R

Ah, kijk dat verklaart wat ;) Maar camber kun je niet veel hebben lijkt me? Of heb je camberplates?

Jurijn R

Geen camber. De ET is nog iets te hoog waardoor ze anders niet konden passeren langs de veerpoot.

Jurijn R

Foto'tje van dit weekend geweest...

Deze week is het weer eens werk-week voor de 854R.
Het nieuwe blok, met de verzwaarde koppeling, de grotere injectoren en de 18T gaat er in.
Motorblok heeft 122.000 echte km's, en zelfs never nooit geen distributieriem gehad. Wagen stond al sinds 2002 gestald, maar draait weer als een klokje  :eusa_dance:
Daarna gaan we kijken wat er nog te doen valt met het originele blokje. Idee is om deze ofwel volledig te reviseren met versterkte onderdelen en een nieuwe kop, om daarna richting een GTX3076r te gaan, ofwel wordt het blok niet gereviseerd en gaat het gewoon als projectje in een e30 of een Manta gaan leven.  :eusa_think:

groene volvo

Staat daar nu een volvo op die foto ? :D

RoelNL

V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

Jurijn R

Citaat van: groene volvo op 31-08-2015 09:53:46
Staat daar nu een volvo op die foto ? :D

Heb ook moeten zoeken naar de Volvo ;D

Vulk

Citaat van: Jurijn R op 31-08-2015 09:26:53
Foto'tm
Citaat van: Jurijn R op 31-08-2015 09:26:53
Foto'tje van dit weekend geweest...

http://i62.tinypic.com/24qiibm.jpg

Het nieuwe blok, met de verzwaarde koppeling, de grotere injectoren en de 18T gaat er in.
Motorblok heeft 122.000 echte km's, en zelfs never nooit geen distributieriem gehad. Wagen stond al sinds 2002 gestald, maar draait weer als een klokje  :eusa_dance:
Daarna gaan we kijken wat er nog te doen valt met het originele blokje. Idee is om deze ofwel volledig te reviseren met versterkte onderdelen en een nieuwe kop, om daarna richting een GTX3076r te gaan, ofwel wordt het blok niet gereviseerd en gaat het gewoon als projectje in een e30 of een Manta gaan leven.  :eusa_think:
je van dit weekend geweest... [/b]

http://i62.tinypic.com/24qiibm.jpg

122.000km en hoeveel draaiuren? Je weet hoe het er aan toe gaat in een school?

Jurijn R

Blok wordt natuurlijk voorzien van nieuwe randdelen.  :eusa_whistle:
Vernieuwen van de carterventilatie, klepstelen en rubbers, distributiekit, ..
Op "stationair" er echt niet veel schade zijn?

KIM

Hoe vaak is de olie ververst van dat blok?

Nordschleife850R

Gaat zei op de foto dan ook mee naar de ring ;D?

Jurijn R

Citaat van: Nordschleife850R op 01-09-2015 21:27:37
Gaat zei op de foto dan ook mee naar de ring ;D?

Iedere keer als we afzakken voor een weekendje aan de ring gaat mijn vriendin volle moed mee de 1ste ronde ... Daarna komt ze, telkens opnieuw, uit de wagen en zegt ze NOOIT MEER, NOOIT!
Ieder weekend opnieuw, en opnieuw.... ;D

Nordschleife850R

Mijn vriendin heeft daar nog geen last van hahah. Ze vind het maar wat gaaf :eusa_angel:
Alhoewel ik ook wel eens alleen wil, maar krijg dan direct een scheef gezicht ::)

Jurijn R

Oh, alleen hoef ik niet per se, is wel altijd leuker.
In het begin, dat ik mijn eerste ronden ging rijden, gingen we altijd met 2 in de wagen. Dit was toen nog met een E30 en erna een 240 Turbo.
Maar ik liet me iedere keer wat gaan als er iemand meeging, en ging soms iets over de schreef om toch maar te imponeren.
Dit heb ik nu toch afgeleerd, want veiligheid gaat echt wel voor bij mij.

Maar mijn vriendin, nee ... die heeft nog warmer dan de olie na 1 rondje op de ring ;D

Nordschleife850R

Het gaat me er meer om dat het rijden op de ring niet altijd zonder risico is. Buitenom de hoge snelheden zijn er genoeg dingen waardoor het toch net niet goed kan gaan ;)