Inhouden en lager toerental

Gestart door Sharan83, 08-07-2016 22:33:04

Vorige topic - Volgende topic

Sharan83

Sinds wij de vacuumslangen hebben laten vervangen rijdt de auto vreselijk. Ook zonder de vacuumslang op de turbo komt de auto moeizaam op snelheid, de turbo doet sowieso bijna niets. De auto rijdt continue in een veel te laag toerental en haalt met pijn en moeite  120 km/h. Geen foutcodes.

Hebben jullie een idee waar dit aan kan liggen?

Sbv

Als je het hebt laten vervangen terug naar degene die dat gedaan heeft. Mogelijk wat slangen compleet verkeerd om

classicT5

Klinkt mij als verkeerd aangesloten tcv

Sharan83

Dat zou mooi zijn zeg.... :eusa_wall: Er is universele slang gebruikt zonder markeringen. Hoe weet ik nu hoe de slangen moeten lopen? Is er een schema of tekening te vinden ergens?

Sbv

Je hebt het toch laten doen ? Is het dan jouw probleem ?

Sharan83

Het is in de garage van mijn schoonvader gedaan, dus om daar nu een punt van te maken.... :eusa_naughty:

neemt niet weg dat ik het wel wil oplossen.

Sharan83

Volgens mij heb ik het oude ronde potje. Kijken of we er uit komen.

Sharan83

Probleem is opgelost. Bleek dat het stangetje van de wastegate los geschoten was. Het clipje om het op zijn plaatst te houden ontbreekt. Weet iemand het Volvo nummer hiervan?

Sbv

kleine slangklem een idee ? of gaat dat niet passen ?

Sharan83

Volgens mij past er net een flinke paperclip door de gaatjes, maar dat weet ik dus niet zeker. Kent iemand het artikelnummer?

BBS

Citaat van: Sharan83 op 10-07-2016 22:13:48
Volgens mij past er net een flinke paperclip door de gaatjes, maar dat weet ik dus niet zeker. Kent iemand het artikelnummer?
Dan druk je toch een paperclip door heen? Dan ben je voor nu gered en kan je op je gemakkie kijken naar een origineel veertje. (of je laat de RVS paperclip zitten, iets te lijden heeft 'ie toch niet)
Volvoloos....

Sharan83

Dat zal ik wel doen komend weekend, maar ik hou me aanbevolen voor iemand die het artikelnummer van het veertje weet.

Sharan83

Even een update:

Alle slangen vervangen en goed aangesloten. Toch bouwt de turbo niet genoeg druk op, het gaat wel maar niet zoals ik gewend was.  Ik vermoed dat dit aan de afstelling van de wastegate ligt. Zou dit kunnen? Dat die te snel de druk afblaast? Ik weet dat dit af te stellen middels de halve maan methode, maar ik kan op het forum geen heldere beschrijving hiervan vinden. Hulp is welkom :)

peteRRR

Hier netjes uitgelegd,..http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,25665.msg1427579.html#msg1427579

Maar het beste is om na te gaan welke turbo je hebt en welke afstelling er op hoort
te staan vanaf de fabriek.

bv bij een 19T is dat bijna niets en een paar mm en een halve maan afstelling zou veel te veel zijn.

Groet

Edit:voor het wg stangetje vast te zetten kan je ook een kleine haarspeldveer ( kleintje ) gebruiken of een splitpen
      en zelfs als het moet een veiligheidsspeld,..ala tijdelijke Dakar oplossing ;D
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla