854 spoiler montage

Gestart door thom-b, 01-08-2015 00:00:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

thom-b

Hallo,

Ik heb al een tijdje een spoiler op m'n 850 sedan, deze zit niet deugelijk gemonteert. Ik wil nieuwe beugels en plakkers halen maar dan moet ik natuurlijk eerst die ouwe eraf krijgen...  :-X

Ik dacht dat het een makkelijk klusje zou zijn maar aan de linkerkant zijn ze beide kei roestig/dol/vast en aan de rechterkant is 1 boutje prima en demontabel maar de ander is het draad/moertje in de spoiler afgebroken en word vastgehouden met een schroefje/parker.

Weet iemand een oplossing hoe ik de roestige boutjes eruit kan krijgen en parker kan vervangen voor iets degelijks  :eusa_pray:

Mvg thom

Died850

De dolgedraaide schroef zou je denk ik moeten uitboren. Je kan er ook met een dremel of slijptol er een streep in slijpen waardoor het met een platte schroevendraaier los gedraaid kan worden.
Wat betrefd je parker, helpt het misschien om de schroef zo ver mogelijk omhoog te trekken met bijv een platte schroevendraaier of een klein breekijzer waardoor hopelijk de parker genoeg wrijvinf heeft tegen het kunststof van de spoiler en dus bij het losdraaien niet meedraaid.

Succes! ;)

Jans Duiven

#2
Voor een ieder die dit stuk heeft gelezen:
Wellicht is het plaatsen van een helicoil een oplossing wanneer je met kit alleen geen genoegen neemt.
Bij Soer.nl kost deze onderstaande set €12,95 ex btw

Op de derde foto zie je een bus met afgebroken schroef, die in de spoiler zit. Gewoon proberen uit te boren en daarna een passende helicoil erin (zie foto 4)