Kleppen demonteren

Gestart door johan1989, 12-03-2018 14:37:42

Vorige topic - Volgende topic

johan1989

Hoi,

Ik heb hier een cilinderkop liggen waarvoor ik aluminiumprijs wil vangen.
Maar die kleppen zitten er nog in.

1. Hoe krijg ik die eruit? Kan er niks van zien omdat dat mechaniek nog achter de klepstoter zit dus begrijp er niet zoveel van ;)
2. Maat van me zei dat die kleppen geld waard zijn omdat er een een of ander materiaal in zit. Nog nooit van gehoord, maar alles kan. Iemand die mij hier meer over kan vertellen? Anders heb ik 30 van die kleppen in de aanbieding eerdaags :)

arjen850

Klepstoters eruit, klepperveer indrukken dan kun je de klepsteel houders (2 per klep) los pakken, dan spanning ervan  af en voila boel is los. Dit maal 20 bij een 20 klepper.

johan1989

Citaat van: arjen850 op 12-03-2018 15:18:25
Klepstoters eruit, klepperveer indrukken dan kun je de klepsteel houders (2 per klep) los pakken, dan spanning ervan  af en voila boel is los. Dit maal 20 bij een 20 klepper.

En hoe druk jij die klepveer in? Want ik krijg ze tot nu toe met geen mogelijkheid ingedrukt :)

NinaPaul

Klepsteelhouders (nog niet eerder gehoord), ze worden bijna overal klepspietjes of klepschotel borging genoemd (valve cotter in het engels).
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

arjen850

arjen850

Citaat van: NinaPaul op 12-03-2018 16:21:48
Klepsteelhouders (nog niet eerder gehoord), ze worden bijna overal klepspietjes of klepschotel borging genoemd (valve cotter in het engels).

En zo wordt zelfs op het forum je woordenschat vergroot, wat wil je nog meer ;D

SB T-5R

@Johan,

Ik heb zo'n ding gewoon liggen he  ;D

johan1989

Citaat van: arjen850 op 12-03-2018 16:22:00
Of anders beetje inventief spelen met passende dop en stuk ijzer als hevel. Even kijken waar je hem achterhaakt.  Zoals ik lees hoeft de boel niet heel te blijven dus..... ;)

Dat heb jij goed ;)
10v kop, dus aluminiumprijs.

Citaat van: SB T-5R op 13-03-2018 10:23:46
@Johan,
Ik heb zo'n ding gewoon liggen he  ;D

Ik geloof dat ik ineens koffie lust!
Dat heb jij ook in je halletje toch? ;)