Lpi-pomp Vialle voor 2e maal kaduuk!!!

Gestart door TTT242, 21-02-2005 21:55:51

Vorige topic - Volgende topic

ed

Scherpere nokkenas icm met een turbo lijkt me niet zo'n goed idee!
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

BenC70ES

CiteerWaarschijnlijk wordt een beetje extra gas voor de turbo ingeblazen...
Dit lijkt me al helemaal geen goed idee...

Een tijdje terug heeft men mij eens een uitleg gegeven over een nieuw LPG systeem van ICOM-> het JTG-syteem met ook vloeibare inspuiting. Dus eigenlijk hetzelfde als een LPI van Vialle, het grote verschil, volgens de verkoper  ;) was dat de pomp in werking verschilde met de LPI pompen van Vialle en daardoor niet stukging... (weet niet meer welke 2 soorten hij uitlegde  :-\)

Iemand hier ervaring mee?

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

BenC70ES

Dat versta ik niet zo goed  ;) maar heb al een 'flippende' Magnetti Marelli Trotle body er in zitten en dat is al genoeg  :-\  ;D

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Brom5254Tol

Heel veel LPI pompen lopen in bijvoorbeeld Frankrijk stuk tijdens de zomervakantie. Dit heeft te maken met de kwaliteit van het gas, wat in Frankrijk stukken slechter schijnt te zijn.

Zelf heb ik het ondervonden in Tsjechie waar ik een tijdje heb gewoont. Mijn 850 met "normale" verdamper liep soms ook niet goed als ik "tsjechisch" gas tankte met volledig lege tank. Had ik echter een half volle "duitse gastank" en gooide er dan tsjechisch spul bij ging het wel goed.
Never stop trying, never let the bastards get you down!

advolvos

Beste Brom,
Ik heb al jaren op vakantie in Frankrijk ettelijke tanks LPG - niet helemaal - leeggereden en nog nooit problemen met de kwaliteit van Franse GPL gehad. Niet met de oude lpg-installaties in twee 240's en ook niet met het Vialle-systeem in de s70.
Als er al in Frankrijk LPI pompen sneuvelen komt dat volgens mij zeker niet door de GPL. Misschien wordt de tank steeds weer helemaal leeggereden waardoor de pomp droog komt te staan?
De Fransen zijn ook niet gek: GPL stimuleren met belastingkortingen e.d. en dan inferieure GPL leveren? Over Tsjechie kan ik niet oordelen: wat mij betreft voor Frankrijk een broodje aap-verhaal (of 1 april?)