Lampje Ik Heb Kapotte Lamp blijft branden

Gestart door NwVolvoMn, 18-02-2005 08:56:50

Vorige topic - Volgende topic

NwVolvoMn

Hallo allemaal,

Ik heb een 850 2,5 10v van 92, op LPG, gekocht afgelopen december, is mijn eerste Volvo, maar waarschijnlijk niet mijn laatste. 850 rijden is ;D
Na het bijbrengen in onderhoud (rep. LPG, onderstel, Audio, div kleine zaken) hebben we voor de APK alle lampjes in orde gemaakt. Bijna alles werkt weer, zelfs in dashboard. Wat niet werkt: verlichting LCD schermpje bij kilomterterteller, asbakverlichting. Lijkt me ook niet zo belangrijk. Maar: Volvo zegt: ik heb kapotte lamp. Nog steeds. Iemand een idee hoe die uit te krijgen is (kan het lampje er ook wel uithalen  :P maar dat was niet de bedoeling)

Ander gebrek: Volvo geeft geen temperatuur aan. Niet echt belangrijk maar ach, repareren is altijd beter. Is het de sensor en zo ja waar zit ie en wat kost ie?

Als laatste: ik heb model met knippercode voor motorelectronica. Hoe reset ik zelf de service interval?

Nou mensen Thax A Lot
Prettig weekend alvast

thuur

Al je antwoorden staan uitgebreid op het forum. Even zoeken dus ;)

Een tipje van de sluier: haal de bovenkant van je dashboard maar eens los. Kun je het lampje achter het LD schermpje vervangen (tip: vervang ze allemaal, want een week later gaat de volgende kapot: Murphy). Tevens de stekkers goed nakijken (voor temp.sensor).

Deze sensor zit onder de zwarte afdekplaat onder je voorruit (buitenkant).

Over het resetten is heel veel te vinden, ook in Google b.v.

En dan de leukste: het er-is-een-lampje-kapot-lampje ;D
Kan je kentekenplaatverlichting zijn, kan een los contactje zijn bij één van de lampen ;), kan een lampje van verkeerde wattage zijn....... Ik ben zelf 2 weken dagelijks bezig geweest dit te verhelpen. Uiteindelijk heb ik een lampje erin met de verkeerde bajonet sluiting (moet Y-vormig zijn, ik heb een rechte erin geperst) en het 'probleem' was weg.

Kan ook zijn dat de lampenhouders dusdanig geoxideerd zijn dat er een slecht contact in zit. Het ding vervangen of goed schoonmaken zijn dan de oplossingen.

Suc6 ermee ;)

Gr 8)

KeesKist

Zelfde gehad...was verkeerd wattage, misschien onlangs iets vervangen?
Violence solves everything

denkweb

vaak ook lampje LV of RV (stadslichtje) wat defect is, valt niet direct op.

Rai

Citaat van: denkweb op 19-02-2005 23:08:48
vaak ook lampje LV of RV (stadslichtje) wat defect is, valt niet direct op.
Hé, zou er dan bij mij iets niet kloppen? Wanneer er bij mij een stadslichtje voor kapot is, gaat er op het dashboard niets branden. Bij elke willekeurige andere lamp wel.

BenC70ES

Inderdaad het parkeerlampje geeft normaal geen boodschap van 'kapotte lamp'...

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Jeroentjuh

Kijk ff of er niet ergens een 10watt lampje inzit ipv een 5watt lampje, 3e remlicht werkt wel goed??

NwVolvoMn

Dank allemaal voor de suggesties en thuur thanx voor je vele opmerkingen. Ik zal in ieder geval eens op zoek naar derde remlicht, volgens mij heb ik die niet   ???. Was in het weekend even naar de AutoRai dus had geen tijd om alles na te kijken... Wel op de Volvostand geweest en die ConceptCar was  :P