Vraag ivm turbo

Gestart door rappendaf, 10-07-2015 17:26:36

Vorige topic - Volgende topic

innocenti

En een automaat heeft ook boven de 3000 rpm slip als niet in de lockup staat. Alleen handmatig in de 3 zetten of in d in de 4de versnelling is de lockup actief in mijn R automaat.

classicT5

Moet je eigenlijk als je 16T met schuine flens monteert ook je ecu aanpassen? Of draait met oem bin ook goed?

Wil mijn turbo vervangen met rechte flens en heb nog een nieuwe met schuine flens liggen en ben aan het kijken wat ik dan allemaal moet doen.

Piet

Neuh in principe hoeft dat niet.
Met schuine flens krijgt je 16T het wel makkelijker, zeker als je er ook nog een mooie 3" downpipe achter hangt :)

Uiteraard haal je er met een tune wel veel meer uit dan met de standaard software.

Jurijn R

Wat Leons850 hier bovenstaand neerschreef, klopt helemaal.
Trapgewijs moet de turbodruk oplopen, en wanneer het veilig is voor de drijfstangen mag de druk oplopen, enorm oplopen. Origineel kunnen ze echt wel wat hebben.

16T is een fijne Turbo, klopt. Maar snel uitgepuft op het einde. Onderin brengt hij je wel op hang, goed op gang.
18T is een turbo met koppel, maar kan toch die extra pk's brengen die een 16T dan net niet meer kan. Met een goede tune, loopt die toch richting 330 pk.
19T is dan weer meer een turbo voor het betere werk vindt ik persoonlijk. Geeft lekker koppel onderin, maar in de hoge toeren jaagt die toch door hoor. Met een versterkt blok rijdt je jaaaaaaaren met 350 pk rondt. En wat kan dit nog overtreffen? Blijft nog steeds een geile sleeper die 850 ;D