automaat "verslikt zich"

Gestart door mathh, 09-01-2005 16:12:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mathh

Ik heb nu tweemaal achter elkaar gemerkt dat bij volgas doortrekken tot aan het rood de automaat zich even bedenkt met opschakelen. Het schakelen gaat dan niet in een vloeiende beweging maar hapert even, net of hij niet meteen de volgende versnelling vindt, en een tweede poging moet doen. Volgens mij was het alle twee de keren van twee naar drie (5-bak automaat).
ik ben er nog niet helemaal uit of het nu aan mij ligt (ik heb mijn rechterhand altijd op de pook liggen, misschien dat ik er onbewust tegen aanduw).
Herkent dit iemand? Km.stand is 85.000.
V70R awd 2000                Heico chip, Ferrita DP, K&N, Denso irridium Heico 8x18

mathh

#1
k.t........ >:(

Kan het dat dit ook gebeurt na een hele tijd rustig toeren en dan een keertje volgas?
het was nou niet zo dat ik een hele middag aan het raggen was (doe ik ook wel eens ;D)
Kan dat probleem eventueel weggeprogrammeerd worden? En hoe gebeurt dat dan? Daalt dan het maximum koppel?  >:( >:( >:(
V70R awd 2000                Heico chip, Ferrita DP, K&N, Denso irridium Heico 8x18

Rudi

Citaat van: mathh op 09-01-2005 16:12:12
Ik heb nu tweemaal achter elkaar gemerkt dat bij volgas doortrekken tot aan het rood de automaat zich even bedenkt met opschakelen. Het schakelen gaat dan niet in een vloeiende beweging maar hapert even, net of hij niet meteen de volgende versnelling vindt, en een tweede poging moet doen. Volgens mij was het alle twee de keren van twee naar drie (5-bak automaat).
ik ben er nog niet helemaal uit of het nu aan mij ligt (ik heb mijn rechterhand altijd op de pook liggen, misschien dat ik er onbewust tegen aanduw).
Herkent dit iemand? Km.stand is 85.000.

Dat heb ik ook bij KD.Ludo zei het al dat is de tcm die dat doet,soort bescherming van de AT.Die tcm kan je wel aanpassen,wellicht bij een AT revisie bedrijf en dan is hij dus sneller bij KD.Vraag is hoelang de bak dan heel blijft ::)

Enige wat ik dan meestal doe is bij inhalen eerst tegen de KD aantrappen en dan pas helemaal dan wil het vaak dat hij zonder inhouden overschakeld,toch vreemd bij zoveel pk's maar hij doet het wel.Op zo'n moment rijd het super behalve dus als hij zich verslikt.Elke automaat houd even in,ook de RS6 maar daar merk je het niet....
Dr.Go-Fast...

Entuscan

Het gaat hier toch niet over de kleine pauze voor de Kick Down, alhoewel die toch wel gerust zeer klein genoemd mag worden, maar als ik de originele post goed lees over een pauze bij het OPschakelen.
En hier gaat dat toch vééééél soepeler als bij eender welke handbak. Hapert hoedan ook niet.
Ik heb alleen ooit haperen gehad net bij/na het opschakelen aan het rood toen ik een brandstof tekort had omdat de injecteurs niet konden volgen.
Who needs RyanAir when you can fly Volvo R ....
--------------------------------------------------------------

mathh

#4
Het gebeurt inderdaad alleen bij 6000 toeren, bij het overschakelen. Niet bij de kickdown (nog niet.....)

Volgens mij heeft hij toch al wat koppel afgebouwd bij 6000 rpm (einde koppelkromme) en wordt hij dan al niet meer maximaal belast ???
V70R awd 2000                Heico chip, Ferrita DP, K&N, Denso irridium Heico 8x18

Rudi

Ben toch benieuwd wat het dan is ::)
Dr.Go-Fast...

mathh

#6
Dat belooft dan veel goeds: mijn 3" ferrita downpipe is net binnen :-\
Zal ik die dan maar eens in de bankschroef dichtknellen ???
V70R awd 2000                Heico chip, Ferrita DP, K&N, Denso irridium Heico 8x18

Rudi

Citaat van: Ludo op 14-01-2005 20:24:18
Citaat van: Rudi op 14-01-2005 19:18:14
Ben toch benieuwd wat het dan is ::)

schreef ik toch al : een té hoog koppel.

Dan bedoelden we hetzelfde ;) Vreemde is dat ik er geen last van heb...
Dr.Go-Fast...

Entuscan

ook hier geen probleem, terwijl mijn chip "op papier" het hoogste koppel zou trekken.
Who needs RyanAir when you can fly Volvo R ....
--------------------------------------------------------------

mathh

Citaat van: Ludo op 14-01-2005 20:45:23
a): volgens mij gaat het met de 3" downpipe net beter gaan.
b): maar snel d'r onder dat ding.  ;)

a: leg eens uit, die logica ontgaat me ???
b: effe kijken Ludo, misschien lukt het toch op 'n zaterdag bij mij op het werk.
V70R awd 2000                Heico chip, Ferrita DP, K&N, Denso irridium Heico 8x18

mathh

Citaat van: mathh op 09-01-2005 16:12:12
Ik heb nu tweemaal achter elkaar gemerkt dat bij volgas doortrekken tot aan het rood de automaat zich even bedenkt met opschakelen. Het schakelen gaat dan niet in een vloeiende beweging maar hapert even, net of hij niet meteen de volgende versnelling vindt, en een tweede poging moet doen. Volgens mij was het alle twee de keren van twee naar drie (5-bak automaat).
ik ben er nog niet helemaal uit of het nu aan mij ligt (ik heb mijn rechterhand altijd op de pook liggen, misschien dat ik er onbewust tegen aanduw).
Herkent dit iemand? Km.stand is 85.000.

Vandaag is het me weer gebeurd....  
Volgens mij loopt de motor in de toerenbegrenzer vlák voor hij overschakelt, waardoor hij inzakt, weer oppakt en vervolgens schakelt.
Weet iemand het toerental waarbij normaal de bak schakelt en het toerental waarbij de toerenbegrenzer ingrijpt?
V70R awd 2000                Heico chip, Ferrita DP, K&N, Denso irridium Heico 8x18

Rudi

Die van mij doet het ook...soms,ligt dus aan de tcm van de bak.Die toerenbegrenzers heeft Roel er bij mij uitgehaald,tenminste daar ga ik van uit ::)bij volgas gaat hij tot 6300tpm bij mij...

Revisie bedrijf moet dat ook kunnen,kan morgen wel even vragen,was ik toch van plan.Maar dat zou ik niet doen voordat eea aangepast is in de bak...
Dr.Go-Fast...