Krukass lagers

Gestart door Kennesje, 22-08-2015 12:42:41

Vorige topic - Volgende topic

scania164

Ok piet. Dan vergis ik me. Vd de drijfstang lagers wist ik het zeker

Piet

Mja, anderzijds ken ik dan ook weer mensen die er aftermarket hoofdlagerschalen van een zelfde schaaldikte in hebben gedaan en daar eigenlijk (nog) geen nadelen van hebben ondervonden.

Maar zoals Dcccl ook al aangaf, je oliedruk is best wel afhankelijk van de lagerspeling, ik heb me daarom maar aan het volvokleuren schema gehouden met de gedachte dat volvo het vast niet voor de lol verzonnen heeft.

volvobaksteen

heb me oliepomp vervangen voor zwaarder type  dus dat moet zowieso geen probleem geven  ben niet zo kapot van ouwe oliepompen die een poosje droog staan tijdens revisie. moet zometeen binnen me oliedruk kunnen zien eerst ff zo adapter voor sensor aanschaffen

Piet

Wat gaat er niet goed met oliepompen die een poosje droog staan?

rappendaf

Zomaar de lagers er in gooien zou ik ook niet doen ik ben geen gokker .En een oliepomp kan volgens mij niet slecht worden door stil te liggen of ze moet in het water ligen  .Door slijtage ok maar dat kan je opmeten ik denk als de waarden binnen de door volvo aangegeven toleranties vallen er niks met de pomp kan zijn .
850 2.3 t5 1993 133000KM ORIGINEEL
.  850 2.5 20v 1992 at 247000km
   C70 t5 23 T

volvobaksteen

nah een pomp met veel kilometers die dan toch al eraf ligt gaat er gewoon een nieuwe op  als die droog staat zonder olie door de revisie van een motor ben ik nooit zo dol op er komt toch stiekem altijd wel iets rotzooi in al is het met demontage of het opslaan van je spullen

als zo motor toch in de bok staat en helemaal brandschoon is en weer nieuwe kleurtje erop dan gaat er lekker een nieuwe pomp eveneens als startmotor en dynamo en stuurhuis weer lekker reviseren meestal is zoiets bij 3 ton of meer wel rap aan de beurt

het is een keer wat extra geld maar dan heb je er geen omkijken meer naar
jaar later alsnog doen kost meer

V70 classic

Citaat van: Piet op 08-10-2015 20:40:25
Mja, anderzijds ken ik dan ook weer mensen die er aftermarket hoofdlagerschalen van een zelfde schaaldikte in hebben gedaan en daar eigenlijk (nog) geen nadelen van hebben ondervonden.

Maar zoals Dcccl ook al aangaf, je oliedruk is best wel afhankelijk van de lagerspeling, ik heb me daarom maar aan het volvokleuren schema gehouden met de gedachte dat volvo het vast niet voor de lol verzonnen heeft.

Idd meten is weten he.
Alles ff afmonteren en de speling meten.

T is allemaal niet zo moeilijk.
Gewoon de spec's volgen.

Groet
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.