speaker upgrade voor Volvo 850 sedan uit '95.

Gestart door Sergej Annema, 12-08-2015 21:45:14

Vorige topic - Volgende topic

Sergej Annema

hallo,
ik heb onlangs een prachtige 850 gekregen van mijn vader(omdat ik over 1.5 jaar mag rijden ;)) en ik ben momenteel bezig met het volledig isoleren van de cabine (tegen het geluid).
als ik hiermee klaar ben zal ik een double din radio met navigatie gaan installeren en daarna zijn de speakers aan de buurt(voorlopig alleen de voordeuren). nu heb ik mijn oog op Infinity's Kappa 52.11 I. ik kan nergens maar dan ook nergens vinden of dit een set betreft of dat ik straks een enkele speaker koop van 140 euro... daarnaast heb ik in mijn deurpanelen een speaker afdekking die geheel gesloten is... dat terwijl er wel speakers achter gemonteerd waren. zijn deze speaker ''grilles'' te koop of zou het mooi zijn om deze vorm in mdf uit te zagen en te bedekken met leer zodat er ook nog eens grotere (16,5cm) speakers in passen. vooral dat laatste lijkt mij wel een goed plan en niet al te ingewikkeld.

hierbij komt ook nog eens dat ik nu een prachtige SC-805 radio over heb en eigenlijk zijn alle speakers ook te koop mocht iemand er belang bij hebben.
ik zou dit graag onder de 850 aangeboden sectie zetten maar momenteel kan ik hier geen bericht plaatsen??? als iemand hier iets op weet zou ik daar ook heel blij mee zijn.

bij voorbaat dank.

big ben

Citaat van: Sergej Annema op 12-08-2015 21:45:14

hierbij komt ook nog eens dat ik nu een prachtige SC-805 radio over heb en eigenlijk zijn alle speakers ook te koop mocht iemand er belang bij hebben.
ik zou dit graag onder de 850 aangeboden sectie zetten maar momenteel kan ik hier geen bericht plaatsen??? als iemand hier iets op weet zou ik daar ook heel blij mee zijn.

bij voorbaat dank.

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,28510.msg1611809.html#msg1611809

::)

Sergej Annema

bedankt!

Sergej Annema

ohja en als jullie mij een ander merk of serie kunnen aanraden qua speakers dan hoor ik het graag.
ik heb zelf alleen na uren zoeken naar een goeie hifi-winkel in groningen slechts enkele pioneers kunnen beluisteren. ik kan gewoon geen garage/winkel vinden die ook te beluisteren speakers heeft.

P.s. bij de speakers hoort ook een set HT-259 hoedenplankspeakers

Groene850

Zelf heb ik in mijn 850 voor portieren MTX Audio en in de achterdeur origineel Volvo.
In de hoedenplank van mijn sedan zitten MTX 6x9 speakers.
De hoedenplank speakers van MTX raad ik zeker aan!
Heerlijke bass zonder versterker en/of sub.

Sergej Annema

Daar ga ik dan naar kijken, ik hou het eerst even simpel met alleen een upgrade voorin.

henry classic v70

Er zit verschil in impedantie (Ω ohm) tussen Volvo speakers en andere speakers; Volvo is vaak 8Ω terwijl andere "merk" speakers 4Ω zijn.
Zo te lezen wil je er een andere radio inzetten dus zou je keuze vallen op de 4Ω speakers.

Om de speakers te monteren moet je eerst de deurpanelen verwijderen, dan zie je ook dat de speakers in een houder zitten. Deze houders moet je weer gebruiken, even goed kijken hoe de originele speakers vast zitten op de houder en deze van de houders halen.
Je weet dan ook de diameter en diepte voor de nieuwe speakers.

De nieuwe speakers zijn ook eenvoudig terug te monteren op de houders d.m.v. de korte zelftappers die bij de nieuwe speakers worden geleverd. Alleen even een paar gaatjes boren in de houder...

620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Sergej Annema

Ik ben inderdaad van plan de radio te vervangen en later ook een versterker toe te voegen. De deurpanelen heb ik al helemaal verwijderd ivm het isoleren en toen zag ik dat de plastic speaker houders op meerde plekken wat plastic missen en zelf gebroken zijn. Ik denk dat ik die ook moet gaan vervangen. Of ik maak dus zelf een mdf plaat bedekt met leer op de plek waar nu de speaker "grille" zit.

Sergej Annema

Dit is wat ik bedoelde met speaker grill:

Ik vind 36 euro iets te duur voor deze covers en als ik zelf deze speakercover maak, zou ik ook 16.5cm speakers kunnen monteren.

henry classic v70

Er zijn veel van die kapjes te vinden voor weinig.. (sloop bijv.)
Of heeft vast nog wel iemand liggen ergens in een donker hoekje
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4