Laser Blauwe V70R

Gestart door Jort, 01-02-2005 18:36:53

Vorige topic - Volgende topic

b0nkolok

Ach ja, Lexus, errug mooie auto, degelijke constructie, duur en modern. Maar ja, hoe lang blijft zo'n model up to date? Wat voor afschrijving moet je rekenen?
Zoals met bijna alle Jappen zien ze er gauw 'oud' uit. Ook een Lexus is na 10 jaar een gedateerde automobiel, om over de onderhoudskosten maar te zwijgen.
Sommige auto's blijven jaren lang gewild en gerespecteerd, blijven een redelijke waarde houden en gaan soms zelfs in waarde weer stijgen.
Een van die modellen is onze 850/X70 classic. Bovendien krijg je geen 'gevoel' bij een Lexus. Dat is een degelijk Japans vervoermiddel, gemaakt voor de USA, om je 'gerieflijk' te verplaatsen van A naar B. Onze Volvo's zijn Zweeds, net als Saab, en meer komen (kwamen) er niet uit dat land.
Dus, liever een blauwe V70 dan een (zilveren) Jap.
Jan, meer dan 35 jaar Volvo gek

Yellowco

Hej JortS,

Ideetje; zullen we hem dan samen maar inkopen om te voorkomen dat die prachtige bak in de handel verdwijnt? Moet kunnen als echte liefhebbers onder mekaar, toch?
Ben sowieso nog niet tevreden met alleen m'n banaan en een groene R.

Groeten, Yellowco uut Enschede :P
Rica tuned
3" DP
Miltex catback
TD04HL-19T turbo

Johann

Citaat van: JortS op 01-02-2005 22:03:23
Ik heb in America het genoegen van een IS300 mogen hebben, maar in de eerste de best U-Turn vond ik al dat hij over z'n achter bandjes begon te glijden.

Nou, met m'n Volvo kan ik toch aardig wat bochten nemen zonder dat deze z'n kont laat glijden.

Verder vond ik de IS300 al "underpowered" maar dat kan natuulijk ook aan mij liggen.

En...Ik denk niet meteen slecht over de Volvo rijder, maar ik vind het zo zonde dat de Laser Blauwe V70 R in de handel zou komen, maar ik heb helaas geen geld om 'm erbij te kopen en inruilen doe ik ZEKER NIET.

Verder is de Lexus wel oke trouwens.

Jort.

PS. wel leuk al die meningen.

Mijn Pa heeft een Lexus LS430 en dat is wel een lekkere zoefbak, ook wel snel trouwens voor "maar" 290 PK en dat gewicht. (Sneller dan een T-5R  :P )

Heb zelf een keer een dag met een IS300 Crosssport mogen tieren. Helaas wel een automaat. Deze auto heeft een sublieme wegligging waar de T-5R alleen maar van kan dromen. Alleen jammer dat een T-5R er rondjes omheen kan rijden.. Die motor had inderdaad wel een PK of 40 meer mogen hebben, zeker gezien het klasse onderstel.

IS200, weet niet wat ik daar van moet denken. Ik heb er nooit in gereden maar

reneetje

Dat de meningen verschillend zijn over Lexus , dat kunnen we hierboven allemaal wel lezen , maar om een Lexus nu dit [/color]te gunnen.........

Rene ;D

Reitse

Citaat van: reneetje op 23-02-2005 13:15:18
Dat de meningen verschillend zijn over Lexus , dat kunnen we hierboven allemaal wel lezen , maar om een Lexus nu dit [/color]te gunnen.........

Rene ;D
hmm.. je kan je anti-parkeerbeleid ook overdrijven... ;)

mehn

Citaat van: Reitse op 23-02-2005 14:35:59

Tsja, Rusland hè  ;D

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Reitse

Citaat van: mehn op 23-02-2005 17:10:25
Citaat van: Reitse op 23-02-2005 14:35:59
Tsja, Rusland hè  ;D
Wel leuk idee... als hier de berm weer es volstaat...  :o

BerT5

Tja,

als je een Lexus afdoet als een Jap ???, dan heb je waarschijnlijk nog nooit in een goede japanse auto gereden. Ik heb een aantal Honda Accords gehad, en daar kunnen ze zelfs bij Volvo nog wel iets van leren. De Lexus is zoals bekend het beste van de bovenkant van Toyota. Op zichzelf is Toyota ook al niet de eerste de beste..... Ik ben ook zeer te spreken over mijn Volvo, maar ik kan nou niet zeggen dat de auto uitblinkt qua degelijkheid. Meten is weten, en in tests is Volvo echt niet het beste.... wel goed, maar niet het beste. Verder heb ik ook aardig wat franse auto's gehad, en als ik dan weer specifiek naar comfort en wegligging kijk, legt mijn 850 het alweer af.
Toch ben ik zeer tevreden over mijn Volvo, de Roffel, de veiligheid en ook zeker het image zijn top! En dan is het ook nog eens heel leuk, dat mijn zweedse tank met 225 PK als het nodig is laat zien dat er niet mee te sollen valt. Als je naar blik op de weg kijkt, en je herkent je roffeltje, dan is dat toch wel iets heel leuks. 8)
Maar eerlijk is eerlijk, in een Lexus IS3000 sportcross zou ik me waarschijnlijk net zo happy voelen.....ze zijn overigens niet voor weinig te koop.....dat zegt wel iets over deze Japanner.....kijk maar eens wat een even oude dikke A4 Avant kost....

Maar zo'n V70 R met zo'n mooi bruin vetleren interieur..... IDD dat is wel iets heel speciaals. :P
Sommige onverantwoorde uitgaven blijken toch verantwoord op de lange duur (c).