koppeling keuze

Gestart door olmoc70, 27-01-2016 13:28:21

Vorige topic - Volgende topic

olmoc70

Hallo,

Ik wil mijn c70 t5 uit 1998 voorzien van een nieuwe koppeling het liefst origineel maar er schijnen ook sterkere te zijn van andere type volvo's?

Had zelf in vida al opgezocht dat het een dubbelmassa vliegwiel is. En hydrolisch druklager.

Ik wil dat hij ongeveer tot 400 pk kan hebben. Wat zijn jullie ervaringen en keuzes? Is een koppeling van een s60R een optie?
En de R koppeling die ik voorbij heb zien komen dat is alleen voor enkelmassa vliegwiel gok ik.

ben benieuwd

Olmo

NinaPaul

Koppelingen werken op frictie en hebben dus een max. draaimoment/nm's waarbij ze gaan slippen.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

volvobaksteen

en wat voor bak zit eraan m56 meen ik

plop je dit setje erin http://bakaxel.se/kopplingspaket-volvo-vitmotor.html

deze zit er bij mij ook in gaat perfect en met de goeie plaat kan je 800-850nm aan

ben je 800€ verder maar dan heb je alles perfect en vliegwiel is wat lichter dus alles word wat feller in bediening
dan heb je lagertjes vliegwiel met startkrans sinterplaat naar keuze en een goeie drukgroep van sachs

V70R^2

Ik rij zelf met de Spec stage 3 (dus niet de + welke zogenaamd makkelijker te rijden is).

Laten slippen gaat prima, het enige wat je merkt is dat de drukgroep wat zwaarder is, dus je linkerkuit-training kan je overslaan in de sportschool.

Totaal niet aan uit, maar je moet niet met te weinig toeren weg willen rijden, dat resulteert in wat schokkerig wegrijden.

Het is eigenlijk hoe meer gas je geeft des te comfortabeler het rijd.

Martijn_B

Is dit allemaal niet voor een SMF?
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

koen.s

Citeer
SPEC Stage 3+ is zowel voor single mass als voor dual-mass flywheel te krijgen (wordt ook in NL verkocht maar had geen zin te zoeken). Maar als jouw C70 een dual-mass flywheel heeft, dan is jouw auto modeljaar '99, niet 98, want die had single mass.

Mijn auto is van april 1998, had origineel een dmf.

Piet

De spec 3+ bevalt mij nu ook zeer goed.
Maar het heeft wel eerst een respectabel aantal kilometers van "inrijden" gekost.
Daarvoor was ie toch best wel erg grijperig ( de enige keer dat ik mijn vrouw heb horen vloeken nadat ze woest het portier had dichtgesmeten).
Wel is goed "rev matchen" nog steeds vereist. Slordig gebruik van de koppeling wordt meteen afgestraft met een hevig gekreun uit het vooronder.
Een R-koppeling heb ik daarvoor tot twee maal toe binnen 15000 km opgebrand.

t5joost

Dmf er af gooie en smf er op met een spec stage 3+
Pimmers en ik rijden ook allebij met een stage 3+. Kost wat maar dan heb je ook wat.

volvobaksteen

ik zou die set nemen waar een linkje van staat is een super set
is goed mee te rijden ook in file's en absoluut geen alles of niks koppeling en valt aardig goed te doseren.

maarjah als je file rijd  kan je beter een gat laten vallen je verliest een minuutje en je hoeft niet te schakelen
die zenuwachtige mensen altijd die elke meter persee willen gassen en remmen en tussengas willen geven word je moe van

sta zelf elke dag 30-45 minuten file te rijden met deze sinterplaat en gaat al poosje goed en heb er niks op aan te merken.

olmoc70

Oke zo te horen is een Spec stage 3 het beste aan te raden.
Ik heb idd een dmf. is dit makkelijk om te bouwen naar een enkel massa vliegwiel? Het vliegwiel is neem ik aan wat dunner dan de dmf?

V70R^2

Heel eenvoudig, gewoon een SMF vinden en bijpassende spec stage 3 (+) bestellen.

Zelf rij ik met de stage 3 en DMF, prima en wat extra demping voor de motor/bak.