Lambda lampje brand 850 T-5

Gestart door Died850, 16-09-2015 16:09:20

Vorige topic - Volgende topic

Sbv

kijk ook maar eens naar je lambda sonde danwel de bekabeling er heen.

Lammert

Van nieuwe bougies zal je roffel na zo'n afstand zeker lekkerder lopen, maar 2-3-2 kan je ook krijgen bij een vacuumlek. Wat tegelijk je lage max snelheid zou kunnen verklaren. Loop dus zeker ook eens alle vacuumslangen na. Met name knietje naast t inlaatspruitstuk, rubber slang aan de stationairregelaar en vacuumtoren

Died850

Bedankt voor alle input! Bougies ga ik vervangen op korte termijn. Lambda kabels nalopen en vacuüm traject nogmaals onder handen nemen. Ik laat wel weten of het weg is.

SB T-5R

Wanneer kreeg je het lampje?
Bij stationair lopen? Of tijdens rijden?

Toevallig een lekke uitlaat?

Died850

Ik kreeg het lampje na een lange rit (intensief) rijden, stoppen, uurtje stilstaan en opnieuw starten.

Wat me nu wel opviel gister is dat het toerental dus is gestegen. Verdenk dus toch een vauum lek. Auto maakt niet echt meer herrie dus lekke uitlaat lijkt mij (nog) niet het geval?

Sbv

alle vacuumslangen nalopen en desnoods vervangen indien dit nog nooit gedaan is.
Let ook op aansluitingen op "kerstboompje" en kniestukje aan de zijkant van inlaat spruitstuk

Died850

Meeste slangen heb ik al vervangen. De kerstboom nog niet naar gekeken.
Verdenk de vacuüm slang die naar de onderkant van de turbo loopt. Kwam hier de laatste keer niet goed bij gezien de turbo me nog net iets te heet was om er met mn arm tegen aan te gaan ;D.

Ik ga er vanavond en anders morgen naar kijken. Ik ga ook de bougies vervangen en laat het uiteraard weten als het opgelost is. Mochten er nog meer ideeën omhoog komen hoor ik dit heel graag :).

SB T-5R

Als je de auto opkrikt en op een krik zet kun je heel makkelijk bij de onderste slang op turbo huis (groene stip)

Died850

Zo Bougies vervangen voor verse originele exemplaren en motor loopt meteen weer wat fijner. Zojuist even een rondje gereden en de wagen deed het perfect zoals gewoonlijk en geen brandende lampjes. Echter toen ik bijna thuis was begon het lambda lampje weer te branden.. meteen weer uitgelezen en code 2-3-2 kwam weer naar boven. Gereset en lampje was weer weg.

Iemand het onderdeel nummer voor een lambda sensor voor een 850 Turbo uit 94? Dan ga ik daar maar eens naar uitkijken.

Sbv

Died850

Dankje. Maar zitten er 2 sondes in?

leons850

Nee, als het goed is heb jij er maar 1.
Vanaf de X70 zitten er dacht ik pas 2 in maar dat weet ik niet zeker.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Sbv

Citaat van: Died850 op 21-09-2015 14:53:21
Dankje. Maar zitten er 2 sondes in?
van welke wil je het nummer dan ? Dit is van de eerste

Died850

Als er 2 sondes inzitten graag van beide. Ik zou namelijk niet weten welke een probleem geeft. Dus ga ze beide maar vervangen.

SB T-5R

Mijn T5R 1995 heeft er 1. Voor de kat.
Neem aan dat een T5 1994 er dan ook 1 heeft.

En als je onder de auto kruipt zie je het zo natuurlijk  :angel: