Congestiebelasting gotheburg

Gestart door Lunadust, 24-09-2015 12:36:50

Vorige topic - Volgende topic

LekkeRRRR

Lijkt me een foute leesactie van t systeem en is een hollander met een nagenoeg gelijk kenteken gescand daar... Ik kreeg ook een rekening van een tientje voor stockholm en gothenburg.. 1 euro is 1 keer ergens gescand lijkt me..kenteken switchen zou ik niet doen...

Lammert

Foto opvragen, 99% kans dat t niet eens zelfde merk/type/kleur is met een plaat die er sterk op lijkt. Ik kreeg een prent van €2,35 uit Gothenburg , in mijn geval wel terecht, maar dat kan aardig oplopen als je tweemaal daags door de spits moet daar

verron

Zat er geen foto bij de factuur? Vanuit Noorwegen heb ik ooit een naheffing gekregen voor de tol, keurig met foto. Het lijkt mij vrij logisch dat als je een factuur van een dergelijke instantie krijgt dit vergezeld gaat met een foto van het voertuig, anders valt er überhaupt toch niks te halen? Zelf kom ik vrij regelmatig in Zweden maar heb nog nooit iets van tol gezien (ik kom ook niet in de Götenborg moet ik bekennen, en als ik er kom is het in het weekend).
850 T5 Blackstone (=exit)
V70XC 2.5T Dark bleu Pearl (=exit)
S70 2.4 10V Smoke Silver zoonlief
V50 1.8 Saville Grey Pearl
855 R AT  Bright Red zoonlief/pa (soon to be here)

UserID25761

is dit niet gewoon phishing  :eusa_think:

verron

850 T5 Blackstone (=exit)
V70XC 2.5T Dark bleu Pearl (=exit)
S70 2.4 10V Smoke Silver zoonlief
V50 1.8 Saville Grey Pearl
855 R AT  Bright Red zoonlief/pa (soon to be here)

LekkeRRRR

De congestion tax geldt alleen voor Stockholm en voor Gothenburg. Vorig jaar hingen er ook wel al camera's doch toen bleven de buitenlanders buiten schot. Dit jaar is het wel raak. Er zijn afspraken gemaakt met de diverse landen in Europa om adressen op te vragen zodat facturen verzonden kunnen worden. De brave burger meldt zijn voertuig op voorhand al aan bij epass. Het stelt allemaal niet zoveel voor. We hebben vijf dagen rond en in beide steden gereden en ik moest maar 10 euro betalen. Het systeem werkt met cameraatjes boven de weg. Daar is een leesfout natuurlijk mogelijk. In juli is het overigens gratis voor toeristen.  In augustus kost het wel weer geld. Met het weer daar kunnen ze dat beter omdraaien ;-) Ik geloof dat het in het weekend ook gratis was. Het is bedoeld als een spitsheffing.

Lunadust

Bedankt allen voor het meedenken.

Ik heb uiteindelijk een mail gestuurd met de opmerking dat het kenteken inderdaad van mij is maar dat de bijbehorende auto
Nog nooit in mijn bezit in Zweden is geweest en dat ik daarom niet betaal.
En of ze de foto waarop te zien willen mailen als hun bewijs.

Op de mail is niet gereageert, morgen verstrijkt de deadline.

Wat schetst mijn verbazing, vandaag bij de post een brief dat ik niet hoef te betalen want ze hebben een fout gemaakt.

Dank u Skatteverket.
Techneut, geen dichter.

thovolvo

Citaat van: Lunadust op 07-10-2015 20:22:02
Bedankt allen voor het meedenken.

Ik heb uiteindelijk een mail gestuurd met de opmerking dat het kenteken inderdaad van mij is maar dat de bijbehorende auto
Nog nooit in mijn bezit in Zweden is geweest en dat ik daarom niet betaal.
En of ze de foto waarop te zien willen mailen als hun bewijs.

Op de mail is niet gereageert, morgen verstrijkt de deadline.

Wat schetst mijn verbazing, vandaag bij de post een brief dat ik niet hoef te betalen want ze hebben een fout gemaakt.

Dank u Skatteverket.

Dat zal je altijd zien ;) Probleem in ieder geval opgelost....

Ik heb mijn tol gisteren betaald... Nog een hele opgave aangezien je (bij Rabobank) het IBAN nummer van het Zweedse bankrekeningnummer volledig zelf moet invullen ... Dat zijn een hoop letters en cijfers en je hebt dus zo een foutje gemaakt... Tevens moest je het referentienummer geven die ook uit volgens mij 10 cijfers bestond plus je kenteken (dat kenteken ging dan nog wel :P) dus hopen dat het gelukt is :P