Voorstellen Ruben zonder auto.

Gestart door rubenwo, 22-09-2015 22:40:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Lammert

Ik wil je niet ontmoedigen, maar vaste lasten en onderhoud zijn relatief duur in vergelijking met een zakjapannertje. Alleen aan verzekering en wegenbelasting ben je aan een 850 al snel €60 / maand meer kwijt dan aan zo'n gebakje. En dan hebben we het nog niet eens over brandstof. Verzekeren is al vrij duur vanwege je leeftijd en ontbrekende schadevrije jaren.

Qua rijcomfort en plezier is een 850/v70 natuurlijk onovertroffen, maar realiseer je wel dat dat niet voor niets komt. Om de kosten te minimaliseren zou ik dan alle extra gewicht en meuk die stuk kan gaan vermijden (turbo's, automaten, awd) en gaan voor een goed onderhouden 2,5 10 klepper (heb je meteen het mooiste geluid!)

FGG

Citaat van: Lammert op 23-09-2015 11:29:51
Alleen aan verzekering en wegenbelasting ben je aan een 850 al snel €60 / maand meer kwijt dan aan zo'n gebakje. En dan hebben we het nog niet eens over brandstof. Verzekeren is al vrij duur vanwege je leeftijd en ontbrekende schadevrije jaren.

Als ik naar de MRB kijk voor mijn provincie dan zit ik voor een 850 op ca. €60 per maand, ga ik een aantal gewichtklasse naar beneden dan zit je op ca. €40 per maand. Da's 2 tientjes. Mijn verzekering zit volgens mij rond de €35. Dus dat verschil van €60 per maand ga ik niet maken.
Ik weet niet hoe 't zit met de premies voor beginnende/jonge bestuurders. Heeft iemand daar een indicatie van?


Citaat van: Lammert op 23-09-2015 11:29:51
Qua rijcomfort en plezier is een 850/v70 natuurlijk onovertroffen, maar realiseer je wel dat dat niet voor niets komt. Om de kosten te minimaliseren zou ik dan alle extra gewicht en meuk die stuk kan gaan vermijden (turbo's, automaten, awd) en gaan voor een goed onderhouden 2,5 10 klepper (heb je meteen het mooiste geluid!)

Mee eens: handgeschakeld 10-kleppertje en je kan jaren verder.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Klepper

Denk eens aan een Fiat Seicento 1100 als startersauto. Voor 1000 euro heb je een prima exemplaar en ze rijden fantastisch, ook op de snelweg. Superzuinig en lage vaste kosten. Bijna alles kun je zelf repareren. Dan kun je ook wat kilometers maken zonder dat je alles opzij moet zetten voor je auto.
Wij hebben hem als boodschappenauto en ik rij er met heel veel lol in. En nauwelijks langzamer dan een 850 zonder turbo.
Ex 850 20V, ex V70 t-5, nu V70n.

henry classic v70

Wat zou de maandelijkse premie zijn die je betaald voor een 850 in vergelijking met een kleinere wagen?
MRB ligt natuurlijk hoger en het brandstofverbruik ook (in het gunstigste geval 1:9 / 1:9,5 maar dat is met een zeer rustige rijstijl..)
Wat is je budget voor de aankoop? en dan doel ik op een lage aanschafprijs maar redelijk wat werk (lees achterstallig onderhoud) en dan ruim €1000,= tot €1500,= opzij leggen hiervoor
Hoeveel km/jr denk je te gaan rijden? en houdt er dan rekening mee dat je het eerste jaar best veel km's gaat maken (spreek uit ervaring met onze oudste zoon > tikt er rond de 17-18000 km weg in één jaar tijd)

Hier staan aankooptips:
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,7007.0.html
615.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
295.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Klepper

Dat scheelt aan mrb en belasting 55 euro per maand. Daar rij je met een Seicento alvast 750 kilometer voor. Klein beginnen en ondertussen sparen voor een mooie 850.
Ex 850 20V, ex V70 t-5, nu V70n.

rubenwo

Bedankt allemaal voor het reageren

rubenwo

Citaat van: Lammert op 23-09-2015 11:29:51
Ik wil je niet ontmoedigen, maar vaste lasten en onderhoud zijn relatief duur in vergelijking met een zakjapannertje. Alleen aan verzekering en wegenbelasting ben je aan een 850 al snel €60 / maand meer kwijt dan aan zo'n gebakje. En dan hebben we het nog niet eens over brandstof. Verzekeren is al vrij duur vanwege je leeftijd en ontbrekende schadevrije jaren.

Qua rijcomfort en plezier is een 850/v70 natuurlijk onovertroffen, maar realiseer je wel dat dat niet voor niets komt. Om de kosten te minimaliseren zou ik dan alle extra gewicht en meuk die stuk kan gaan vermijden (turbo's, automaten, awd) en gaan voor een goed onderhouden 2,5 10 klepper (heb je meteen het mooiste geluid!)
Dat scheelt want ik mag de auto op de naam van mijn pa zetten 34 jaar zijn rijbewijs ;D Marjah het is een dure hobby dat snap ik

Died850

Tja als je zelf handig bent kan het wel goedkoop. MRB blijft altijd duur en je brandstof. Maar je zou ook kunnen kijken voor een gebruikte op LPG, scheelt aanzienlijk in brandstof kosten per maand maar wel hogere MRB.
Maar het is nooit zo goedkoop als een klein blik als eerste auto.

Ik zou inderdaad zoals Lammert al zegt kijken naar een 2.5 10v. Lekker simpel en relatief goedkoop (ook qua onderdelen).

portlock

#23
Hoi Ruben welkom op het forum.

Laat je niet ontmoedigen, ben zelf 21 en heb ook 3 volvo's... zie onderschrift.
Het is wat je zelf aan je auto wil uitgeven. Je kan een goedkoop klein brikje kopen, maar misschien is dat ook wel 1 brok ellende, je weet het nooit met een auto.

Tevens kan je de kosten beperken door zelf onderhoud te doen, denk aan remmerij vervangen en olie vervangen, filtertjes etc etc. Bij de gemiddelde garage betaal je je scheel, laten we het dan nog maar niet over de dealer hebben ;) En voor een leek is dit redelijk makkelijk te doen, weet niet of je verder technisch bent...

Woon zelf vlakbij steenwijk (overijssel), dus mocht je nog vragen hebben of etc. laat maar weten.

Succes met je keuze, danwel zoek tocht!
'06 V70R AWD Black Sapphire GT6     12-'16 / Heden
'98 V70R AWD Saffron AUT4             11-'13 / 12-'16
'94 855 T-5R Cream Yellow Handbak   10-'14 / Heden
'95 854 2.5 10v Wit Handbak            08-'15 / 10-'15