US Knipperlichten

Gestart door Sven850, 17-10-2015 01:06:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

The Demon

Ff gegoogled:

CiteerKoplampen moeten bij de apk keuring naar behoren werken. APK keuringseis is werkende functie van stadslicht, dimlicht en grootlicht bij beide lampen. Kleur van de lichten moet wit of geel zijn. Bij de APK wordt ook de hoogte van de lichten gemeten. Indien deze vanuit de auto af te stellen zijn voor bijvoorbeeld rijden met aanhanger, dan dient deze functie te werken. Een andere eis van de APK keuring is dat linker en rechterlamp evenveel verlichting moeten geven
Bron:Klik!

Boeijke

En zoals het in de keurings eisen staat

2. De richtingaanwijzers en waarschuwingsknipperlichten mogen naar voren niet anders dan ambergeel of wit en naar achteren niet anders dan ambergeel of rood stralen.

Dus oranje mag niet.

The Demon

Ambergeel is dus oranje.
Het middelste licht van een verkeerslicht word ook aangeduid als geel in de wet.

san

Dan gaan de originele knippers er voor de Apk er in.

san

Vandaag de originele knippers even in de vaatwasser gedaan vanwege de groene aanslag.De aanslag is weg,brandschoon,maar volgens mij zat er ook een soort van zilverfolie(reflector) in...

spijky

Vaatwas tablet is rotzooi.  Is de coating er nu uit?
My Bricksquad:
V70R FWD 2.3 Aut.  Nautic Blue Pearl
850 2.3 T-5R AUT Cream Yellow
242 2.1DL AUT.'77 Mojava Beige

san


)()()sT

Bij mijn weten mag je met je USA knippers in combinatie met normale fittingen gewoon op apk.
De afkeur is als je USA-fittingen hebt waarbij de knipperlichten (oranje duplo) als zijnde stadslicht continu branden...

850-R

Inderdaad als je er gewoon een normale (blanco) duplo lampje insteekt is het gewoon apk goedkeur
Daily: Volvo 855 R blackstone 360.000 km
Project: Volvo 855 T-5 silversand 190.000 km
Project: Volvo 855 T-5 nautic blue pearl 270.000 km

classicT5

Controleren ze bij apk de lens vh knipperlicht? Gaat toch alleen erom dat die het doet, of zijn daar minimum eisen voor?

Van koplampen ken ik het, knipperlichten niet. Maar nooit te oud om te leren

san

Donderdag zullen we het weten...dan gaat ie voor de APK.Met US knippers normale fittingen en lampje.Ik hoor t wel.

dielie850

Citaat van: 850-R op 29-02-2016 21:06:01
Inderdaad als je er gewoon een normale (blanco) duplo lampje insteekt is het gewoon apk goedkeur
Klopt moet ik ook ieder jaar doen ;)

v0lv0freak

Mijne is al  2 keer met usa fitting en oranje duplolamp goedgekeurd :)

v0lv0freak

Citaat van: -D©©©L- op 01-03-2016 08:12:13
Citaat van: v0lv0freak op 29-02-2016 22:34:37
Mijne is al  2 keer met usa fitting en oranje duplolamp goedgekeurd :)

Ja, meestal gaat het wel "goed".
Maar dat zegt meer over de keurmeester dan over de lamp  ;D

Weet ik, daarom ga ik daar ook ;)
Technisch zijn ze terecht streng, maar over zo;n onzin als een USA fitting doen ze niet moeilijk.
Ik heb de gewone fitting ook voor de zekerheid in het dashboardkastje liggen bij de keuring :)

leons850

Bij mij werd het vorig jaar ook geaccepteerd.
Lichtbeeld werd afgekeurd met xenon er in maar de USA lampjes mochten blijven branden.
Naja hij heeft er niets over gezegd.
Ik heb gewoon een stekkertje bij de koplamp die ik los kan maken en dan branden ze niet meer mee. ;D
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein