Volvo Part II

Gestart door M, 28-02-2005 19:25:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

beezz

Ik weet natuurlijk niet of het AT of handschakeling betreft, alleen dat witte T5R's in deze landen zijn geleverd.
Maar het ging hier trouwens om automaten die in Amerikan zouden zijn geleverd.

Volgens de Duitse dealer waar de witte te koop staat is wit vooral in Zuid-Europa geleverd, maar ook in Oostenrijk en Duitsland.

Ik heb het dus niet van mezelf. :-[
Vind het een erg frisse auto, maar ik had het bij de aanschaf van onze roffel niet alleen voor het zeggen.   :( :(
T5 of T5R?  ===> RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR!

mehn

Citaat van: beezz13 op 01-03-2005 22:18:32
Ik weet natuurlijk niet of het AT of handschakeling betreft, alleen dat witte T5R's in deze landen zijn geleverd.
Maar het ging hier trouwens om automaten die in Amerikan zouden zijn geleverd.
Volgens de Duitse dealer waar de witte te koop staat is wit vooral in Zuid-Europa geleverd, maar ook in Oostenrijk en Duitsland.

Volgens mij gooi je nu enkele types door elkaar.

De Volvo 850 T-5R is aléén in geel, zwart en groen geleverd (al zijn er sommigen die beweren dat er speciale prototypes in wit zijn geweest die meteen na het verschijnen van de T-5R vernietigd zijn).
De Volvo 850R is ook in het wit geleverd en daar hebben we het hier volgens mij over  ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

beezz

Ik ben uiteraard geen expert, maar de Duitse advertentie rept toch echt van een T5R.
Ik moet overigens zeggen dat ik de verschillen tussen een T5R en een R niet echt ken, behalve het bouwjaar.
Douane had er bij het bepalen van de invoerrechten erg veel moeite mee. Zij gingen uit van een T5 en dachten dat-ie vol hing met opties.
Gelukkig haalde hij de juiste gegevens na lang zoeken boven water.
T5 of T5R?  ===> RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR!

mehn

Citaat van: beezz13 op 02-03-2005 12:25:18
Ik moet overigens zeggen dat ik de verschillen tussen een T5R en een R niet echt ken, behalve het bouwjaar.

In de handgeschakelde ligt o.a. een andere motor en versnellingsbak dan in de T-5R.
Je zou het aan de velgen kunnen zien als die nog standaard zijn.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

M

vandaag de dealer gesproken waar de witte staat.
het is een "R" met 225 PK.

mehn

Citaat van: M op 02-03-2005 19:47:22
vandaag de dealer gesproken waar de witte staat.
het is een "R" met 225 PK.

Zeker een Duitse auto. Dan weet je ook meteen dat het een automaat is  ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

M

het is ook een AT, maar dat vind ik prima.
ik heb ook nog een andere R op het oog(AT),
en een T5-R(MT).
eerst maar eens alle gegevens zien te verzamelen m.b.t.
catalogusprijs/BPM etc. om zo een realistisch kostenplaatje te maken.
wie weet komt er een berg aan BPM op ten tijde van de invoer i.v.m. accesoires,dus dat word nog een hele puzzel!
mocht er iemand zijn met goede/slechte importervaring, laat me het  a.u.b.weten!

Erik_M.

#22
Citaat van: M op 28-02-2005 20:12:53
Citaat van: MH op 28-02-2005 19:43:58
En rood ook want een T-5R was er niet in het rood  ;D

maar een R toch wel?
ik kwam op Mobile zelfs een witte tegen.

Zojuist ook even gekeken op Mobile, er staan zelfs 2 witte R'ren  te koop. Een bij een dealer in Bad Kreuzenach, dit is een heel mooi exemplaar vol met extra's tot een standkachel aan toe. Als je wit niet mooi vind, maar een R fan bent, zou je 'm zo kopen.  Die andere staat in Munchen, ook mooi, maar staat niet op Volans en dat maakt een R toch wel af.

Op de foto's is goed te zien dat het beide AT's zijn en aan de vorm en de bekleding van de stoelen is te zien dat het om R versies gaat, je kan het ook aan de bekleding van het onderste deel van het stuurwiel zien.  Je kan natuurlijk alles overzetten, maar daar gaan we maar niet vanuit.

Succes !

gRoet
eRik


Esveldt

Citaat van: M op 02-03-2005 20:16:16
het is ook een AT, maar dat vind ik prima.
ik heb ook nog een andere R op het oog(AT),
en een T5-R(MT).
eerst maar eens alle gegevens zien te verzamelen m.b.t.
catalogusprijs/BPM etc. om zo een realistisch kostenplaatje te maken.
wie weet komt er een berg aan BPM op ten tijde van de invoer i.v.m. accesoires,dus dat word nog een hele puzzel!
mocht er iemand zijn met goede/slechte importervaring, laat me het  a.u.b.weten!

Hoi,

Ik heb in december jl ook een R uit Duitsland gehaald!
Gaat prima. Is totaal geen probleem hoor.

Bij de douane hebben ze gewoon een lijst met de verschillende types.
Als je een standkachel incl timer hebt moet je die opgeven!! Zit een "korting" op.

Reken op totaal 2000 die bij de RDW/douane moet achterlaten! Pas je kan daar niet met creditkaart betalen dus dat wordt pinnen.

Bij de koop in Duitsland beding dat je geen garantie wil hebben scheelt je zo 1000 euro.
Heb ik ook gedaan. Uiteraard wel een Dekra keuring uitlaten voeren, kost ong 160 euro.

Terug rijden, tot aan de grens, kan ook in de auto! Vraag naar exportkentekens, ook ong 160 euro. LET OP deze zijn niet geldig in Nederland!!!

Voor meer vragen stuur maar een PB.

Groeten,

Paul

M



Paul,

bedankt voor de info, ik zal als het nodig is even contact met je opnemen.

beezz

Citaat van: M op 02-03-2005 19:47:22
vandaag de dealer gesproken waar de witte staat.
het is een "R" met 225 PK.

He.... nu word ik echt gek!!  Ik dacht toch echt dat een R en een T5R 250 pk hadden en de T5 225 pk.
Of ben ik nu het spoor echt bijster?
T5 of T5R?  ===> RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR!

Esveldt

Gokje!

2 liter model?

Paul

mehn

Citaat van: beezz13 op 03-03-2005 19:13:10
Citaat van: M op 02-03-2005 19:47:22
vandaag de dealer gesproken waar de witte staat.
het is een "R" met 225 PK.

He.... nu word ik echt gek!!  Ik dacht toch echt dat een R en een T5R 250 pk hadden en de T5 225 pk.
Of ben ik nu het spoor echt bijster?

In Duitsland hebben de T-5 en de T-5R beide op papier 225 PK. De boostfunctie van de T-5R tot 240 PK geldt daar niet als officiële PK's.

Voor de R AT geldt hetzelfde, de R MT heeft in Duitsland 250 'echte' PK's

BTW: De 2.0 heeft 211 PK

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

beezz

Citaat van: Esveldt op 03-03-2005 11:45:57

Bij de douane hebben ze gewoon een lijst met de verschillende types.
Als je een standkachel incl timer hebt moet je die opgeven!! Zit een "korting" op.

Reken op totaal 2000 die bij de RDW/douane moet achterlaten! Pas je kan daar niet met creditkaart betalen dus dat wordt pinnen.

Voor meer vragen stuur maar een PB.

Groeten,

Paul

Kortingen worden vanaf 1 januari 2005 niet meer verleend!  Ik had SIPS en WHIPS opgegeven ( stonden nl. op de site van de douane) maar kreeg te horen dat dit niet meer geldt.
Let op: je auto moet op de dag af 9 jaar of ouder zijn om het laagste BPM-tarief te betalen. Een dag jonger is direct 4% meer BPM. ( Bah, ambtenaren !)
Maar zelf importeren is echt goed te doen! Vooral de "handel" doet graag alsof het erg moeilijk is, maar het stelt niets voor.
T5 of T5R?  ===> RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR!

beezz

Citeer

In Duitsland hebben de T-5 en de T-5R beide op papier 225 PK. De boostfunctie van de T-5R tot 240 PK geldt daar niet als officiële PK's.

Voor de R AT geldt hetzelfde, de R MT heeft in Duitsland 250 'echte' PK's

BTW: De 2.0 heeft 211 PK
Kijk.. dit zijn antwoorden waar we wat mee kunnen! Dank! Maarre... zit er in een R echt een andere motor dan in in de T5R of is dit alleen een ander motormanagement?
T5 of T5R?  ===> RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR!