Boordcomputer over te zetten? En koplampwissers?

Gestart door Tuilenaar, 12-04-2016 19:23:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tuilenaar

Ik moest helaas afscheid nemen van mijn 855 uit 1996 en heb vandaag er eentje uit 1995 gekocht. Deze mist het 'Info' draaiknopje en in de computerdisplay worden alleen maar de tijd en de temperatuur getoond. Ik zou graag alle functies op mijn nieuwe auto willen overzetten - is er iemand die weet of ik door het overzetten van de klokkenwinkel en de schakelaar (ervan uitgaande dat er een kabel + stekker daarvoor al aanwezig is) een uitgebreide boordcomputer kan krijgen?
Ook wil ik graag de koplampwissers overzetten - ik heb onder een koplamp al een vrijhangende stekker gevonden Is er ruimte voor de wissermotor onder de 'nieuwe' koplamp of moet ik de hele 'oude' koplampunit met wisser overzetten?
Bij voorbaat dank.
Jaap

blauweroffel


ik weet dat de boorcomputer met kabel kan worden overgezet maar dat je ook een temperatuur voeler nodig hebt, die zit ergens links voor bij de bumper.
Je kan de koplampmotoren plaatsen onder de koplampen, maar dan heb je ook twee ander plaatjes onder de koplamp nodig (waar een gaatje inzit voor het asje van de wisser.
De koplampen moeten er wel even uit: aan de onderzijde moet je de steunplaatjes bevestigen waar de wisser zelf op rust

BR

Thom

Volgens mij is aan de achterkant van die tussenstrips prima te zien waar het gat voor de as zou moeten zitten, dus die zou te creĆ«ren moeten zijn  :)

Patrick Fluyt

Alleen een VDO tellerunit is voorbereid. Je kunt mss de oude tellerunit overzetten, de kmstand kun je overzetten door simpel het tellerblokje los te schroeven en uit te wisselen. Heb ik ook gedaan en is eenvoudig te doen. Het verdient de voorkeur om het bovendek van het dashboard geheel los te nemen. Daarover is op dit forum genoeg te lezen. Ik heb een 855 in dezelfde kleur als jouw oude bolide en als je de plaatjes onder de koplampen nog hebt, let me know.