Sinds mijn aankoop van mijn 850 2.5 20V in Maart 2015.

Gestart door Ollie7, 16-10-2015 00:29:51

Vorige topic - Volgende topic

Ollie7

Allereerst mijn respect naar Volvo fabriek in Belgie.
Wat een subliem Karretje hebben ze gemaakt. (ja het is mijn eerste 850...alter1 enz. zie mijn introductie na 3X een 440 en 1X een 460 (850 lookalike..de motorkap styling alleen dan...verder een lekkere kar wel...2.0L)

De 850 in aankoop staat:

Versleten banden: 4X....Reeds allen vervangen :-)

"droge slangetjes" X 8.......Done.

Lekke Injector rubbertje......Done.

nieuwe remmen voor.........Done.

Carterventilatie............clean baby :-)

Olie verversen....done

nieuwe sparks....done....

Bijzonderheden:

Een probleem met het op zijn plaats houden van de hoofd benzine toevoer aan de Rail.....erg vreemd plastic blokje...Ik heb het ding (ik hoop dat iemand dit weet...) nu maar met een tie wrap vastgemaakt en de leiding springt nu niet meer los en het "blokje plastic"blijft zitten. (de toevoer schoot los door druk natuurlijk) Heeft IEMAND hier ervaring mee? Het lijkt mij niet origineel...Het is echt een heel raar vormgegeven plastic blokje om die leiding op z'n plaats te houden.

In mijn opinie althans.

Cheers en voor de rest kan ik zeggen: WAT een kar  ;D
Geen verdere problemen gehad......
Ik ben geen "race dude" Al is het wel leuk om sommige nieuwere auto's er dik uit te rijden nog steeds... :evil:

Groetjes, Olaf.

Flunk

Hey Olaf! Welkom op het forum! Zo te zien ben je goed bezig met je roffel! Veel rij en sleutel plezier! Alleen volgens mij staat dit topic verkeerd ;)
It's not about the miles per gallon... It's about the SMILES per gallon! :D

Ollie7

Ik was er al bang voor...Dank je voor de bevestiging. Ik haal het ff weg. dacht ik...het lukt niet...anders haal jij het weg...ik maak een "proper"topic. cheers.

UserID6342

De injectierail zit bij een alter-I op zijn plek dmv een klein metalen schuifje die je over de benzineleiding heen schuift en vervolgens met een klein torx schroefje vastschroeft aan de rail zelf.  De benzine leiding heeft een groene O-ring en dit geheel druk je aan de zijkant in de rail waarmee dat schuifje het spul lekdicht op zijn plek houd.

Klepper

Hallo Olaf,

Nog een tip: vervang ook de rotor, verdelerkap en bougiekabels. Tank daarnaast BP Ultimate 98.

Toen ik de mijne kocht zijn bij de beurt alleen de bougies vervangen, de rest was in "orde". De auto kon me niet overtuigen en ik zette hem direct weer te koop. Hij pakte niet mooi op bij lage toeren, hij had er geen zin in. Ik dacht dat dit karakteristiek was voor een 20v. Na veel gelezen te hebben toch besloten nog wat te investeren. Haynes gekocht en de rotor, verdelerkap en bougiekabels gedaan. Ook een veerpootbrug geplaatst. Het resultaat is super. Nergens in het toerengebied meer haperingen  en vanaf lage toeren pakt hij krachtig op. Bij 1800 toeren begint hij te janken en hard te sleuren en dat wordt alleen maar erger richting de 6000 toeren. De 20v is een juweel, mits in goede staat.

Succes ermee!
Ex 850 20V, ex V70 t-5, nu V70n.

Ollie7

Dank je voor het advies. Mijn 20v "pikt" ook net niet helemaal goed op. Zal eens kijken hoeveel het gaat kosten.

Klepper

Hallo Olaf,

Neem mijn 850 over voor een paar honderdjes. Daar zit heel veel nieuw in, ook een koppeling en hij heeft net 160.000 gelopen.

1 feb krijg ik een leaseauto en moet de Volvo weg, 3 auto's wordt dan teveel.
Ex 850 20V, ex V70 t-5, nu V70n.