Tikken na afzetten motor

Gestart door ed, 10-03-2005 23:43:47

Vorige topic - Volgende topic

ed

Sinds dat mijn cilinderkop en dus uitlaat en inlaa eraf zijn geweest valt het me op dat mijn auto behoorlijk hard natikt bij afkoelen. Waar kan dat door komen? Is de uitlaat misschien teveel onder spanning gemonteerd, of kan het wat anders zijn.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

JCviggen

Kan er weinig van zeggen, maar de mijne tikt er ook lekker op los zodra ik 'm uitzet...zelfs als ik nog stationair draai is ie al aan het tikken
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

thuur

Dat is het metaal van je uitlaatsysteem wat weer inkrimpt van de koude buitenlucht. En dat is normaal.

Luister maar eens goed naar een Japanner waarmee flink is gescheurd, die tikken pas!

Gr 8)

TTT242

Hiero dito, tikt ook lekkker....en cilinderkop is er ook af geweest. Denk dat het materiaal zich weer wat moet "zetten".
V70 Classic 2.5T LPT LPI  >>> V70N T5 Lpi Black Sapphire

ed

Ok, niks bijzonders dus. Het viel me alleen op dat het veel sterker was dan voorheen.
Thanks.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

daytonawim

Laat je de motor wel eerst nog even nadraaien of gaat ie na het stoppen direct uit ?

ed

Ik laat hem altijd afkoelen voordat ik hem afzet door rustig te rijden, en 10 seconden stationair te laten draaien om zeker te zijn dat de turbo "stil" staat.
Voorheen viel het me niet op met hetzelfde rijgedrag.