aanschaf 850

Gestart door henry, 06-02-2003 19:14:19

Vorige topic - Volgende topic

henry

hallo roffelaars,

ik ben van plan om een volvo 850 sedan aan te schaffen.
ik zou het liefst een type van '94 of na '94 hebben.
de keus is moeilijk, de meeste hebben over de 250.000 km gedraaid, zowel op benzine als op lpg.
wat is wijsheid:
niet kijken naar km. stand, maar naar de algemene staat/rijeigenschappen?
auto`s met meer dan 300.000 km op lpg links laten liggen??
zowiezo niet aan lpg beginnen???

ik weet het niet meer.......

ex_beamerman

hoi henry, ik ben geen expert maar kan je wel melden dat die km stand niet ongewoon is(250k en meer) ik heb zelf pas geleden een 850glt op gas gekocht met 290 op de klok en hij loopt als een trein.
mij werd verteld dat het type motor in dat geval van belang is,
een 2,5 20v zou beter zijn als een 2,5 10v  ??? weet niet of dat altijd op gaat, maar bij mij wel ;D
als je een 850 van na 94 zoekt vraag gewoon of je de auto mag keuren bij de anwb of dekra,(dat scheeld op termijn geld en problemen)

veel plezier bij het zoeken en de koop,jhonn

Reitse

Henry, je basisplan is goed, het aanschaffen van een 850.

Een 850 gaat (mits goed onderhouden) laaaaaaaang mee. Oftewel, vraag als eerste naar het onderhoudsboekje, kijk naar de algemene staat van de auto. Lijkt dit goed (bij twijfel een bevriende autokenner meeslepen) ga dan stukkie rijden. Let op rammeltjes, niet werkende accesoires kraakjes, piepjes etc. Een ANWB of DEKRA keuring kan ook geen kwaad (bij de ANWB krijg je ook een prijsadvies mee). Na je testrit kan je altijd hier nog vragen stellen.
V.w.b. gas of niet laat ik het over aan de gas-experts.

Koos

Ha Henri,

Goed idee om een 850 aan te schaffen! Voor wat betreft LPG en kilometerstand zijn we zo klaar. Een 850 (en inderdaad Ludo) een 2.5 20V is bijzonder geschikt voor LPG, vermits het een originele installatie is, waar de auto nieuw mee is afgeleverd. Mijn roffel zit op 254.000 en loopt, trekt en start uitstekend. Reken wel op een pittig verbruik op LPG zo tussen de 1:6 en de 1:9.
Koop als het effe kan ook geen "kale" met een beetje geduld is het niet zo moeilijk een goeie 850 te vinden die ook lekker in de opties zit.

Veel succes, Koos

volvoTon

Wat veel km??
Mijne heeft er bijna 300.000 opzitten met LPG en rijdt nog als een zonnetje.
Dus let maar niet teveel op de km stand maar meer op de algemene toestand van de wagen.
Veel geluk gewenst met je aanschaf.

volvo Ton

Huib

250.000 tot 300.000 km op de klok zijn gewoon, hoe je het ook went of keert veel km! De auto kan best goed onderhouden zijn, maar met dergelijke km-standen moet je ook niet vreemd staan te kijken dat er (als je pech hebt) flinke gaten in je bankrekening geslagen kunnen worden. :'(

Ik wil je niet ontmoedigen, maar voor wat voor merk dan ook(bijna dan) zijn dit gewoon veel km met de(ingecalculeerde) ricico's van dien. 8)

Huib

Oke, zit wat in maar versleten turbo's, lekkende krukaskeerringen, koppelingsplaten zijn niet de goedkoopste reparaties en ondervang je niet met onderhoud. Zoiets komt er gewoon een keer aan bij hogere km-standen en daar moet je toch rekening mee houden, lijkt me.