Utrasoon uitschakelen mbv afstandbediening

Gestart door Jash, 21-09-2004 17:28:02

Vorige topic - Volgende topic

Jash

Ik heb vanmiddag geprobeerd mijn ultrasoonsensoren (volvo guard II) mbv de AB tijdelijk uit te schakelen dmv het lockknopje ca3 seconden in te houden. De deuren zouden dan moeten sluiten en weer moeten openen. Dan zouden de US sensoren uit moeten staan. Helaas :-[ de deuren gingen niet open.... doe ik iets verkeerd ? ik heb het straks nodig ivm de standkachel.... :-\

Jash

nOOb

Volgens mijn instructieboekje:
SENSOR ONTKOPPELEN
alarmsysteem moet uitgeschakeld zijn
zet het contact aan. druk knop 1 (lock/unlock) op de AB even in.
Wanneer de richtingaanwijzers een kort signaal geven, is de sensor van het alarmsysteem uitgeschakeld

N.B. wanneer het contact wordt aangezet, worden de sensoren weer aangesloten.
ALARM AFKOPPELEN
alarmsysteem moet uitgeschakeld zijn
zet het contact aan. druk knop 1 (lock/unlock) op de AB 3 sec. lang in.
Wanneer de richtingaanwijzers 2 korte signalen geven, is het alarm in onderhoudsmodus.
De LED knippert met tussenpozen van 3 sec.

N.B. wanneer het alarmsysteem terug wordt ingeschakeld, wordt het automatisch ook weer aangesloten.

Hopelijk heb je hier wat aan. Heb het zelf nog niet geprobeerd.

gr. Nico

Jash

Hoi Nico

allereerst bedankt voor je reactie. :)

Ten tweede ik heb 3 knoppen op de afstandbediening, 1 lock 1 unlock en 1 voor de kofferdeksel/5e deur. In mijn gebruiksaanwijzing staat duidelijk een andere procedure voor het uitschakelen van de US sensoren. Mogelijk hebben we het niet over hetzelfde alarmsysteem  ???
Die van mij zit in een V70 uit 1997 klasse 3 alarm.
Daar komt nog bij dat ik het alarm juist wil inschakelen zonder de US sensoren ivm de standkachel.... dus de optie bij inschakelen staat alles weer aan is dus niet erg handig :'(

zoals ik al schreef toch heel erg bedankt voor je reactie ;)

John

nOOb

John,

Is idd niet hetzelfde alarm.
Van mij is van een 850.

gr> Nico

Jash

:D
ik weet het je moet eerst iun de auto zitten en dan mbv de binnensluiting alle deuren sluiten, 3 sec ingedrukt houden, dan gaan de deuren weer open. Als je dan het alarm aanzet zijn de US uitgeschakeld tot de eerst volgende keer weer unlocken/uitzetten. Dan werkt alles weer normaal. ;)

jash

Volvomarnix

Volgens mij zijn de US uitgeschakeld wanneer je de auto met de sleutel op slot doet, dus niet met de AB.

Kun je makkelijk controleren door de auto met een raam open op slot te doen en dan na een minuutje je hand naar binnen te steken. (beetje zwaaien) gaat het alarm niet af: ultrasoon is uit.

Jash

Dat klopt zeker want dan is je hele alarm niet aan ... :-\

groet

jash ;)

wizard

je moet in de auto zitten en dan het lock knopje gebruiken in de deur die 3 seconden in houden gaan de deuren dicht en weer open dan kun je afsluiten met de ab en dan is de ultrasoon uit staat ook in het volvo boekje en als je de auto start is het weer ingeschakeld je moet het dus steeds op nieuw doen
don't hate the player, hate the game