Dopsleutel drijfstang bouten.

Gestart door Miyel, 22-11-2015 11:55:41

Vorige topic - Volgende topic

Miyel

Wie weet mij te vertellen wat voor dop ik nodig heb voor de drijfstang bouten?

Ik heb een 12-kant ringsleutel 10 waarmee ik ze los kan krijgen, maar lekker past het niet. Uitwendig torx lijkt mij het ook niet.
Voor het vastdraaien op moment heb ik sowieso een dop nodig, heb alleen maar zeskant, dus moet de goede aanschaffen.
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)

V70R^2

Een dop gebruiken, met 12 kant inderdaad, 10 mm als ik het mij goed herinner, ringsleutel zal inderdaad lastig gaan.

UserID6342

Snap-On heeft daar heel mooi gereedschap / dopsetje voor.  Past op alles !  Dus zowel 6-kant, 12-kant, uitwendige torx, Splines, afgeronde hoeken, etc.  Kun je 'm meteen met een momentsleutel goed zetten.  Meen dat het complete setje iets van 185 ex kost in 3/8 uitvoering.

Miyel

Vond jou opmerking van Splines wel interessant Dirk.. Hier is echter weinig over te vinden. Maar zijn de drijfstangbouten niet van dit type?

volvobug

Handtekening? 85011806 en Saffronie.

arjenT5R

Goed gereedschap is het halve werk!  :D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

UserID6342

Citaat van: Miyel op 23-11-2015 21:34:37
Vond jou opmerking van Splines wel interessant Dirk.. Hier is echter weinig over te vinden. Maar zijn de drijfstangbouten niet van dit type?
Ja, zijn Splines de originele drijfstangbouten.

Miyel

Citaat van: Dirk342 op 24-11-2015 06:29:41
Citaat van: Miyel op 23-11-2015 21:34:37
Ja, zijn Splines de originele drijfstangbouten.

Thanks.. Een aanvullende doppenset van 200 euro is mij wat te gortig, maar nu weet ik waar naar te zoeken.

UserID6342

HBM heeft ze ook voor een appel en ei hoor, maar met die doppenset van Snap-On die ik bedoelde kun je dus echt iedere bout / moer losmaken, ook inbus, etc.  Je koopt dus voor dat geld 1 doppenset, waar je bij de andere merken er een stuk of 6 verschillende sets voor nodig hebt en dan ga je ver over de 200 heen....

Johann

Heb je aandelen Snap-on Dirk?  ;)

De locale ijzerwaren boer in het dorp verkoopt gewoon losse doppen.

Johann

UserID6342