Multiriem loopt niet goed over poeli stuurbekrachtiging

Gestart door rosa850, 28-11-2015 15:06:16

Vorige topic - Volgende topic

rosa850

Wie kan mij een bruikbare tip geven voor het volgende.
Ik heb (al meer dan een jaar geleden) een stuurbekrachtigings pomp laten vervangen door een vd sloop.
Bij montage bleek deze een iets grotere poeli te hebben. De garage heeft dit ondervangen door een iets langere riem.
Al die tijd dat ik er mee heb gereden heeft de riem een geluid laten horen wat er niet hoort.
Pas gisteren (ja toen pas...) zie ik dat de riem net niet helemaal goed op deze poeli ligt. Hij ligt net een groef teveel naar de pomp toe. Als ik de riem verleg dan gaat ie zo weer verkeerd.
Eigenlijk zal de poeli iets naar rechts moeten als je voor de auto staat.
Weet iemand of dit te stellen is of moet ik op zoek naar een juiste pomp?

volvobug

Ben wel benieuwd welk type pomp gemonteerd is als die een grotere poelie heeft. Kun je een foto plaatsen?

En lijkt me dat je inderdaad het juiste type pomp/poelie moet plaatsen.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

rosa850

UserID6342

Kijk dan meteen even of de riem wel goed loopt over de rest van de poelies, ben erg benieuwd naar een goede foto van het geheel (van bovenaf gezien)....

rosa850

Ik heb een foto gemaakt. De poeli is 130 mm uitwendig. Ik heb een 850. Deze komt vermoed ik uit een v70. Ik weet alleen niet hoe ik de foto kan bijvoegen.

UserID6342

Even uploaden naar een externe foto host / server, zoals photobucket. com en vervolgens de link hier neer zetten.  En dan graag een foto van boven recht naar beneden over alle poelies heen.

In principe zijn (bij de benzine versies) alle pompen gelijk aan elkaar, de eerste type x70's hadden dezelfde pomp als de 850.  Het laatste type pomp van een x70 krijg je niet gemonteerd op de bestaande montagepunten.

razorx

Dit doet me heel erg denken aan iets wat ik jaren terug had.

Een revisie dynamo, bleek niet van een 850 te komen maar van een s90 als ik me niet vergis.
Het verschil was niet direct zichtbaar. Scheelde 1mm verschuiving.

rosa850

Bedankt voor je reactie. Maar weet iemand of deze pomp in zijn geheel axiaal is te verstellen of kan ik beter op zoek naar een andere pomp?

razorx

rosa850

rosa850

Het zou kunnen. Ik heb destijds bij de sloperij gevraagd naar de juiste en hij leek goed. Bij montage moest er dus al een andere riem op.
Ik zat ook al te denken aan een extra plaatje tussen de pomp en de bevestigingsplaat netzo dik als de afwijking. Dan zou het ook goed moeten zijn.

rosa850

Dank je. Wordt vervolgd. Eerst nog even tijd hebben, daglicht en een beetje fatsoenlijk weer