RICA chippie!!!!

Gestart door volvos60t5, 08-03-2005 16:57:08

Vorige topic - Volgende topic

volvos60t5

Citaat van: JCviggen op 09-03-2005 15:17:51
Dat is zeker waar, maar is eigenlijk enkel van toepassing als je de turbo langere tijd vol belast, eens even doortrekken door de versnellingen gaat je turbo niet om zeep helpen hoor...en volgens mij is het grotere gevaar dat je scheuren krijgt in je uitlaatspruitstuk van de hitte, niet zozeer de turbo

Wil toch af en toe wel even lekker doorblazen. Moet ook kunnen want anders heb ik er niets aan. Zal totdat de 3"DP erop zit (wat toch nog wel even duurt) alleen niet te lang vol belasten. Als ik maar een minuutje of wat voluit ga en de rest van de tijdgewoon continue ~180. Dat moet toch zeker kunnen?
Aangezien quoten in de Signature hier de norm is geworden:      
Citaat van: ed op 31-07-2006 20:10:10
Zoals je ziet behoor je toch echt tot de allersnelsten.

JCviggen

aan 180 kruisen heb je niet eens positieve druk :) mag best wat harder :D

Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

volvos60t5

Hhhmm ziet er goed uit. Was al even bang dat ik geen gebruik kon maken van de al die paarden.
Hoe plaats je eigenlijk een foto, want met gewoon knippen en plakken lukt het niet.

JCviggen

kan je wel vinden in de FAQ van het forum hoor, je moet de foto ergens op een server plaatsen (bv van je provider) en dan ernaar linken met [img ] [/img ] tags (zonder spaties)
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

reneetje

Citaat van: Ludo op 08-03-2005 22:39:17
Citaat van: reneetje op 08-03-2005 21:16:48
Ps.
Over remmen gesproken Ludo, zitten ze er al op ?

nee, nog niet.
hoe bevallen jouw nieuwe remmen met de gaten?.
Tot nu toe bevallen ze goed maar heb  (na 1000km) nog maar een  een paar keer sterk afgeremd van 200---->100, dus kan er nog niet zo veel van zeggen.
Het weer van de afgelopen week nodigde niet zo uit tot deze actie's, maar ze zijn iig nog niet krom. ;), en de geluidsvorming bij sterk afremmen valt hard mee.

wordt vervolgd

Rene ;D

Turbobiker

volvos60t5, als je nu een DP neemt en later een andere turbo zoals Rica voorstelde, dan heb je waarschijnlijk weer een andere DP nodig, of moet je hem laten aanpassen. Kan aardig oplopen qua centjes. Mijn raad is: struin eerst een week of drie over dit fantastische forum, (koop dan een echte Volvo ;D ) en maak daarna een lijstje over wat er moet gaan gebeuren. Ik zelf ben nu ook een goede maand aan het uitzoeken over hoe en wat en je komt veel tegen. Een betere intercooler kan ook geen kwaad bijvoorbeeld.

En remmen: www.trickstuff.de : automotiv (moet nog ontdekken hoe ik links plaats :( )  Carbon remmen voor onder je straatwagen ;D ;D ;D
De Tussenpaus

Turbobiker

Verhip, de link maakt zichzelf :)
De Tussenpaus

volvos60t5

Citaat van: Turbobiker op 09-03-2005 20:08:22
volvos60t5, als je nu een DP neemt en later een andere turbo zoals Rica voorstelde, dan heb je waarschijnlijk weer een andere DP nodig, of moet je hem laten aanpassen. Kan aardig oplopen qua centjes. Mijn raad is: struin eerst een week of drie over dit fantastische forum, (koop dan een echte Volvo ;D ) en maak daarna een lijstje over wat er moet gaan gebeuren. Ik zelf ben nu ook een goede maand aan het uitzoeken over hoe en wat en je komt veel tegen. Een betere intercooler kan ook geen kwaad bijvoorbeeld.

Het was niet op die manier door Rica aanbevolen maar alles in één keer is iets teveel van het goede. Mijn vriendin was al niet zo blij met die chip ("ga je dan nog harder rijden") dus moet alles in fasen aanpakken. Maar het is wel een goeie tip om eerst alles uit te pluizen. Ergens anders op het forum las ik idd dat de intercooler van een s60 na tunen eigenlijk een beetje onderbemeten is. Tot nu toe kom ik tot het volgende ideale  ;D rijtje:
- 19T turbo (weet eigenlijk niet eens wat voor turbo op een 2001 s60t5 zit)
- 3"DP met racekat
- grotere/betere intercooler
- Dubbele uitlaat (die dubbele heico is zo mooi)
- siliconen pijpen
- carbon luchtbox
- en zo'n waste gate ding
Soms lees je ook over andere injectoren maar dat is me nog helemaal niet duidelijk ??? ???.
Ik denk dat ik in ga proberen de spulletjes in die volgorde aan te schaffen, tenzij iemand een andere volgorde of andere spulletjes aanraad!!!!

volvos60t5

Citaat van: Ludo op 09-03-2005 22:24:39
nog een tip: laat je niet gek maken...  ;)

Goeie tip, maar aan de andere kant dat dacht ik eerst ook zo over het chippie, en dat is wel heeeeel errug goed bevallen ;D

Turbobiker

Wat ik inmiddels weet van (grotere) injectoren: 300cc = tot 300 pk, 350cc (de 'witte') = tot 350 pk enzovoort. In de praktijk luistert het weer iets minder nauw. Op de S60 zitten nog grotere injectoren, dus tenzij je naar de 500 pk wilt ( ;D ) (en wie wil dat niet?) hoef je je geen zorgen te maken.

Misschien moet je als je plannen concreter zijn gewoon langs wat tuners, die kunnen alles voor je op een rijtje zetten. Maar kom wel met goede vragen en zorg dat je al het één en ander weet, want per definitie vertellen ze je allemaal net even wat anders, je zult het soms uit ze moeten sleuren en dan nog is het niet helemaal duidelijk (en daarvoor heb je dan weer het forum :) )
Zo als ik het nu kan inschatten is European Tuning het meest uitgebreid in beantwoorden, maar niet per definitie het meest juist.
De Tussenpaus

volvos60t5

Citaat van: Turbobiker op 10-03-2005 10:34:01
Wat ik inmiddels weet van (grotere) injectoren: 300cc = tot 300 pk, 350cc (de 'witte') = tot 350 pk enzovoort. In de praktijk luistert het weer iets minder nauw. Op de S60 zitten nog grotere injectoren, dus tenzij je naar de 500 pk wilt ( ;D ) (en wie wil dat niet?) hoef je je geen zorgen te maken.

Misschien moet je als je plannen concreter zijn gewoon langs wat tuners, die kunnen alles voor je op een rijtje zetten. Maar kom wel met goede vragen en zorg dat je al het één en ander weet, want per definitie vertellen ze je allemaal net even wat anders, je zult het soms uit ze moeten sleuren en dan nog is het niet helemaal duidelijk (en daarvoor heb je dan weer het forum :) )
Zo als ik het nu kan inschatten is European Tuning het meest uitgebreid in beantwoorden, maar niet per definitie het meest juist.

Dank voor de info! Jammer genoeg eerst nog even sparen want het is allemaal niet goedkoop :(. Maar de voorpret is al de helft van de lol ;D.

KeesKist

Dat klinkt alsof ik niet ga wachten tot het vakantiegeld tot ik weer langs Wateringen rij  ;D

Gefeliciteerd met je upgrade in ieder geval  8)
Ik zou alleen wel eerst blij zijn met wat je hebt, voor je buitensporig veel geld uitgeeft  ;)
Violence solves everything

volvos60t5

Citaat van: Lamotta op 10-03-2005 10:47:57
Dat klinkt alsof ik niet ga wachten tot het vakantiegeld tot ik weer langs Wateringen rij  ;D

Waar aan kan je je vakantiegeld nu beter besteden; een saaie vakantie of een volgende upgrade? :P Nu mijn vriendin hier nog van overtuigen :-X

Overigens kwam er vanmorgen een BMW 535d met handelaarsplaten voorbij. Jemig wat gaat dat ding hard zeg, dat lijkt me wel plezierig dieselen.

volvos60t5

Citaat van: volvos60t5 op 10-03-2005 10:57:37
Overigens kwam er vanmorgen een BMW 535d met handelaarsplaten voorbij. Jemig wat gaat dat ding hard zeg, dat lijkt me wel plezierig dieselen.

Heb net even gegoogled maar snap nu waarom dat ding zo hard ging:

"Zo heeft de 535d met de ´Variabele Twin Turbo-motor´ zijn maximale 560 Nm koppel al bij 2.000 tpm beschikbaar. Bij 1.500 toeren zijn dat er trouwens al 530. Het maximale vermogen van 272 pk komt vrij bij 4.400 tpm.
Deze cijfers geeft de 535d vleugels: de topsnelheid is afgeregeld op 250 km/h en de sprint van 0 naar 100 klaart de diesel in 6,5 seconden."

KeesKist

Citaat van: volvos60t5 op 10-03-2005 10:57:37
Citaat van: Lamotta op 10-03-2005 10:47:57

Waar aan kan je je vakantiegeld nu beter besteden; een saaie vakantie of een volgende upgrade? :P Nu mijn vriendin hier nog van overtuigen :-X
Tell me about it  ;D Gelukkig heb ik dat al ingecalculeerd

Tja en zo'n 535D blijft toch een diesel met een suf motorkarakter. Heb een weekend in een getunede Cupra diesel gereden maar het kan mij niet echt bekoren. Vind schakellui rijden niet echt fijn.

Al heeft zo'n 535d wel angstaanjagend veel koppel,...
Violence solves everything