automaat 855 R problemen

Gestart door svenerik, 13-12-2015 11:13:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

UserID6342

Citaat van: 855T5+ op 20-12-2015 20:30:59
Grappig toch, dat bijna alle tweedehandsbakken zo'n beetje 175.000...180.000 km ervaring hebben...alsof alle auto's dan naar de sloop moeten ofzo?
Ze zijn er natuurlijk wel, maar is echt een zeldzaamheid !  Net zoals alle motoren die je koopt op een sloop, nooit meer hebben gedraaid als 160 dkm (al kun je ook hierin soms de mazzel hebben natuurlijk).

Maar ik/we trappen er niet meer in en bouwen geen bak/motor meer om, als ik niet zelf weet waar die vandaan komt....  Heeft al teveel weggegooide tijd, etc. gekost

UserID6342

Citaat van: KIM op 20-12-2015 10:43:25
Ik heb het nu 2x andersom gedaan Dirk. Dus de koppelomvormer op de tandkrans en de bak er overheen schuiven.

Vind dit persoonlijk erg link en zou ik dus nooit doen (ivm die rottige oliepomp van de bak).  Als de omvormer maar even niet goed zit (en dat kun je door het gewicht van de bak bijna niet voelen) druk je met de bouten van de bak de hele zooi in elkaar.  Je denkt dan dat deze goed zit, maar bij het aandraaien druk je onherroepelijk de pomp/bak naar zijn moer.

KIM

Ik heb beide bakken op de grond tegen de motor aangedrukt. Je vindt dan vrij gemakkelijk de stand waarop de bak verder schuift zonder geweld mits je de omvormer en tandkrans enigszins op elkaar hebt afgestemd alvorens ze tegen elkaar aan te schuiven.
Ik zal bij de volgende rekening houden met de andere werkwijze.