Verkeerde voorruit gemonteerd

Gestart door RLO, 04-10-2015 18:05:48

Vorige topic - Volgende topic

vincen tdi

9151476 is het bestelnr voor een x70 voorruit
9178644 is het bestelnr voor een 850 voorruit

Als ze bij volvo 2 verschillende nummers gebruiken voor 2 verschillende onderdelen dan ga ik er van uit dat het ook echt om 2 verschillende onderdelen gaat. Maar bestel gerust een 9151476 bij de dealer als je de volgende keer een nieuw voorruit zoektvoorje 850  :evil:
De wereld is rond dus als je lang genoeg onderweg bent kom je elkaar altijd weer tegen :D

vincen tdi

Citaat van: -D©©©L- op 04-10-2015 23:36:40
Citaat van: vincen tdi op 04-10-2015 23:26:28
9151476 is het bestelnr voor een x70 voorruit
9178644 is het bestelnr voor een 850 voorruit

Als ze bij volvo 2 verschillende nummers gebruiken voor 2 verschillende onderdelen dan ga ik er van uit dat het ook echt om 2 verschillende onderdelen gaat. Maar bestel gerust een 9151476 bij de dealer als je de volgende keer een nieuw voorruit zoektvoorje 850  :evil:

Waar is dit een reactie op ?

Voor de meelezers onder ons die niet geloven dat er verschil zit in de ruiten van een x70 en een 850
De wereld is rond dus als je lang genoeg onderweg bent kom je elkaar altijd weer tegen :D

henry classic v70

Begin dit jaar is er bij mij ook een aftermarket ruit geplaatst bij Glasgarage...
Geen geruis, lekkage of krakend dashboard... past ook perfect in de sponning.
Voorheen kraakte het dashboard wel, dat kwam omdat de ruit ooit vervangen was (origineel) maar te laag was geplaatst
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

RLO

Nog even een korte reactie. Ik heb daadwerkelijk 2 typen s70/v70 voorruiten gezien. Beide dezelfde bolling en de onderzijde verschilde de hoeken iets. Verder zat er een hoogteverschil in van ca. 7-9 mm. Dit bevreemde mij ook. Beiden waren originele Volvo voorruiten.

Ik ben blij dat je voorruit goed zit Marco. Ik heb problemen met een aftermarket gehad. De strip aan de bovenzijde is tussentijds na veel eindgebruiker afgebroken. Zag er erg slordig uit. Ik ben er vandaag via de Volvo achtergekomen dat aan de bovenzijde 2 strippen horen. Het voorruitnummer door jullie gegeven voor de 850 klopt in de Vida maar blijkt praktijk niet meer gebruikt te worden en heeft een nieuw nummer gekregen. Was het nodige zoekwerk.

Kosten bij Volvo Van Roosmalen Den Bosch: voorruit vervangen inclusief aansluiting onderzijde (aanbiedingsprijs) is €565 inclusief BTW. Hierbij kost de voorruit €225. Overige is montage, rubbers en lijm. De ruit heeft een gekleurde band. Verder komen er 3 strippen bij à €137. Normaal hoeft dit niet. Deze strippen zijn het dubbele profiel aan de bovenzijde en de strip over de gehele breedte onder. Ik weet even niet hoe ik een plaatje uit de Vida hierin kan plaatsen. Voor de geïnterneerden met Vida, het gaat om de strippen 4,5 en 6.

Toch nog wel een complex geheel... Ik ga het toch maar origineel laten doen. Scheelt een boel gedoe.

henry classic v70

Vind het een hoop geld...
Voor €225,= heb ik mijn ruit laten vervangen zoals eerder vermeld bij Glasgarage (A'doorn), houdt in dat dit bedrag incl. alles is.
Het is niet bij je in de buurt zie ik maar het verschil is wel enorm.
Persoonlijk vind ik de glaszetter van dit bedrijf uit A'doorn een uitstekende vakman die weet waar hij het over heeft en ben ook zeer tevreden over de aftermarket ruit (overigens ook met gekleurde baan).

Ik vraag me eigenlijk wel af of je wagen geen schade heeft gehad waardoor je problemen blijft houden met geluid etc..

NinaPaul

Citaat van: RLO op 05-10-2015 19:16:22
... Voor de geïnterneerden met Vida, het gaat om ....

Stelletje boeven
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

henry classic v70

Citaat van: NinaPaul op 05-10-2015 20:20:44
Citaat van: RLO op 05-10-2015 19:16:22
... Voor de geïnterneerden met Vida, het gaat om ....

Stelletje boeven

Haha scherp  :D

RLO

Vandaag is de voorruit vervangen. Prijs is afgerond op €625. Minder als opgave. Er blijkt een prijsbeleid dat oudere auto's extra korting krijgen. Geheel is keurig uitgevoerd. Probleem met lawaai is over. Auto moest ivm droogtijd lijm gehele dag achterblijven. Zoals hier al vaker gemeld ivm draagconstructie. Kost wat meer, maar wel gewoon goed! Dank voor jullie tips.

drdre

De mijne was ook kapot en de V70 is ook slechts W.A. verzekerd.
Erg goed geholpen door LRS. Man neemt de tijd en levert vakwerk. En.. Ik was voor onder de € 250 klaar voor een Pilkington. :eusa_dance:

Kleine roestplekjes worden bijgewerkt en in de primer gezet

'steunbalkjes' voor de nieuwe ruit

RLO

In mijn topic had ik het over bandenlawaai als klankkast. Inmiddels is dit punt ook opgelost. Gelijktijdig met de voorruit is de wiellager linksvoor kapotgegaan. Deze laatste was lastig te vinden voor de garage door de uitstekende constructie van de lager.... De reden voor het starten van dit topic🤓