LPI op hoog vermogen welk systeem nodig

Gestart door volvobaksteen, 16-12-2015 20:41:58

Vorige topic - Volgende topic

EricL

Citaat van: Piet op 16-12-2015 21:18:39
Citaat van: volvobaksteen op 16-12-2015 21:14:58
en stel als er gewoon een simpel vialle systeem opkomt  die tot 350 zou kunnen draaien

en als ik dan echt gas wil geven dat ik hem overzet op benzine

gaan dit mekaar dan niet storen of dat die slecht loopt op gas

als die op gas ze goedkope kilometers kan maken is het belangerijkst

voor het beetje trappen en roken mag die wel op benzine

Met een M44 met onze lpi switcher mod en wat verdere software aanpassingen in de bin is het wel mogelijk om hem automatisch boven een bepaalde load te laten switchen naar benzine en weer terug onder een bepaalde load met een kleine hysterese.

Daar gaan we weer.... :eusa_wall: :eusa_wall:

volvobaksteen

ooh jah was ook 1 dingetje vergeten
wil me gastank iets aanpassen voor het kamperen dan kan ik de bbq aansteken ;D
dus er moet een aftappunt aankomen
iemand nog goeie ideeën

volvobaksteen

Citaat van: EricL op 16-12-2015 21:49:36
en stel als er gewoon een simpel vialle systeem opkomt  die tot 350 zou kunnen draaien

Met een M44 met onze lpi switcher mod en wat verdere software aanpassingen in de bin is het wel mogelijk om hem automatisch boven een bepaalde load te laten switchen naar benzine en weer terug onder een bepaalde load met een kleine hysterese.

hahah hoe bedoel je

razorx

Vergeet de koelende werking van LPG ;)

EricL

Citaat van: volvobaksteen op 16-12-2015 21:56:11

hahah hoe bedoel je

Opa Piet zal je probleem wel ff oplossen.... :eusa_wall: :eusa_wall:

classicT5

Citaat van: EricL op 16-12-2015 22:06:10
Citaat van: volvobaksteen op 16-12-2015 21:56:11

hahah hoe bedoel je

Opa Piet zal je probleem wel ff oplossen.... :eusa_wall: :eusa_wall:

Eric, wat is je doel van zon opmerking? Dat kun je vast beter en minder op de man.

Discussie a la, maar kwetsende opmerkingen ben je toch al te oud voor?

Piet

Daar gaan we inderdaad weer....
Het al reeds bekende clubje..
Merkwaardig toch, ken ze geen van allen persoonlijk en toch reageren ze, dit clubje van altijd dezelfde lui, steeds weer een soort van, tja gefrustreerd op wat ik hier af en toe neerschrijf.
We zijn met iets bezig wat ik leuk vind om te delen en dat dat kennelijk sommige types niet aanstaat wil nog niet zeggen dat ik dat ik dat dan maar moet laten.
Ik vind wel ff best, ik laat het hier verder bij, geen zin in weer zo'n niets ter zake doende pathetische discussie.
Laat ik het maar botweg zo zeggen.. het interessereert me werkelijk  ook geen ene moer wat deze types er van vinden. Je ben er wel in geinterresserd of niet en dat vind ik ook best.

Dus kom maar met je geestige en vooral ook slimme, spitsvondige, cynische dan wel sarcatische betweterige en belerende opmerkingen. Leef je uit! Ik reageer er verder toch niet op!
I really don't care.

razorx

-edit- Mijn bericht verwijderd. Was de moeite niet waard.

PimR

Ik snap deze reacties ook echt niet.

En ik denk dat het uiteindelijk wel om de centen draait Yits, niet voor Piet maar er zijn mensen bang dat ze iets mislopen denk ik. Volgens mij bestaat dit forum voor en door liefhebbers om informatie te delen en elkaar te helpen, danwel met of zonder vergoeding voor bewezen diensten.

Ik reageer ook wel eens op een vraag van iemand om sleutel hulp omdat ze het zelf niet snappen of kunnen. Net zoals Dirk dat wel eens doet, al wordt Dirk hier dikwijls aangeraden omdat menig forumer er ook naar alle tevredenheid geholpen word, TEGEN VERGOEDING wel te verstaan! Sterker nog de beste man heeft van zijn hobby zijn beroep weten te maken.

Vraag ik er geld voor als ik iemand help? Ja meestal wel maar niet omdat ik er rijk van wil of kan worden maar puur om het simpele feit dat ik niet de hele dag voor niks kan gaan staan klussen voor een ander. Ik vind het leuk om te doen anders deed ik het niet, en als ik met mijn kennis en materiaal een ander kan helpen zal ik het simpelweg niet laten!

Groeten Pim

razorx

Citaat van: remeeus op 16-12-2015 23:42:15

En ik denk dat het uiteindelijk wel om de centen draait Yits, niet voor Piet maar er zijn mensen bang dat ze iets mislopen denk ik. Volgens mij bestaat dit forum voor en door liefhebbers om informatie te delen en elkaar te helpen, danwel met of zonder vergoeding voor bewezen diensten.

Ik reageer ook wel eens op een vraag van iemand om sleutel hulp omdat ze het zelf niet snappen of kunnen. Net zoals Dirk dat wel eens doet, al wordt Dirk hier dikwijls aangeraden omdat menig forumer er ook naar alle tevredenheid geholpen word, TEGEN VERGOEDING wel te verstaan! Sterker nog de beste man heeft van zijn hobby zijn beroep weten te maken.

Vraag ik er geld voor als ik iemand help? Ja meestal wel maar niet omdat ik er rijk van wil of kan worden maar puur om het simpele feit dat ik niet de hele dag voor niks kan gaan staan klussen voor een ander. Ik vind het leuk om te doen anders deed ik het niet, en als ik met mijn kennis en materiaal een ander kan helpen zal ik het simpelweg niet laten!

Groeten Pim
mee eens Pim. Volledig mee eens. Ik denk dat ik exact weet waar deze reacties over gaan. Ze zijn alleen zo ontzettend niét to the point en vermoedelijk bedoeld om iemand te beschermen die die bescherming niet nodig heeft. Ik laat me hier niet verder over uit.

Jij raakt de kern volledig in mijn ogen.

Op naar de vraag van de TS! ;)

scania164

Met een dampgasinjectie systeem zoals prins van worden in bv Australië vermogens van 600 pk gehaald.
Let erop dat het wordt afgesteld op afr waarde voor lpg.
Dus armer dan benzine.
Zou hiervoor contact leggen met boertien of anders pouls in baarlo..
Die hebben al bmw m5 etc gedaan.
Wat ruimte kan dat ook prima.
Daarbij is het voordeel dat de verdamper of verdampers ook warmte ontrekken aan de motor.
Prins vsi2 is een mooi systeem.
Weet zeker dat het kan.
Alleen niet piepen over kosten.
En met klem nogmaals... Lambda vollast lpg dampgas mag best o.90.(ook meer ontsteking vervroeging mogelijk tov benzine dus andere mapping)

Mvg Chris

joeryvaneck

Citaat van: remeeus op 16-12-2015 23:42:15

Groeten Pim

Ik ben nog steeds zeer tevreden met je hulp Pim. Ik blijf lekker roffelen!

Het is toch leven en laten leven? Een hobby kost geld. Zowel voor jezelf als voor een ander wanneer je zijn hulp inschakelt. Als je geen onkostenvergoeding meer kan vragen slaan we een beetje door denk ik. Voor niets gaat de zon op. Als je met je hulp een paar centen kan verdienen terwijl de ander bespaard ten opzichte van de kosten van een garage/dealer is dat toch een win/win?

leons850

Citaat van: Piet op 16-12-2015 21:35:15
Citaat van: leons850 op 16-12-2015 21:28:00
LPI kan zelf al omschakelen wanneer het niet kan bijhouden.

Hoe werkt dat dan?
En hoe gaat die overgang ,  vloeiend?
En kan die vanzelf ook weer terug naar LPI?
Hoe stel je dan de lpi injectoren op de benzine injectoren geschikt voor 400+ pk af?

Piet, ik zou het niet weten.
Het is mij heel vaak aangeraden door Boertien omdat ze zeiden dat het systeem niet mee kon komen.
Zou vloeiend zijn en vanzelf weer terug gaan.
Dat is mij vertelt.
Ik wilde het niet.

Afstellen zouden ze dan voor mij doen.
Verder geen ervaring of verstand van.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

626Ronin

zoek eens op LPG Verdamper Landi (Renzo) IG1 Super Maggiorato: tot 280 Kw in een formaat "melkkan van 2.3 liter"
als de pomp bij LPI de beperkende factor zou zijn, moet je kijken of twee pompen (in twee tanks, ga je toch nodig hebben) mogelijk zijn.
00' Moondust metallic V70 classic, 140 pk, nieuwe Vogels VSI installatie bij 242K, verkocht bij 359K.

MrCain

Citaat van: leons850 op 17-12-2015 10:49:51
Citaat van: Piet op 16-12-2015 21:35:15
Citaat van: leons850 op 16-12-2015 21:28:00
LPI kan zelf al omschakelen wanneer het niet kan bijhouden.

Hoe werkt dat dan?
En hoe gaat die overgang ,  vloeiend?
En kan die vanzelf ook weer terug naar LPI?
Hoe stel je dan de lpi injectoren op de benzine injectoren geschikt voor 400+ pk af?

Piet, ik zou het niet weten.
Het is mij heel vaak aangeraden door Boertien omdat ze zeiden dat het systeem niet mee kon komen.
Zou vloeiend zijn en vanzelf weer terug gaan.
Dat is mij vertelt.
Ik wilde het niet.

Afstellen zouden ze dan voor mij doen.
Verder geen ervaring of verstand van.

Heb dat inderdaad ook in het begin met de witte LPi injectoren gehad maar geloof mij, met echt volle bak het gas er op ging het alles behalve vloeiend ;D
Kan je inderdaad mee nemen in het programmeren van de LPE. Maar denk niet dat je dat echt wil aangezien je altijd wel een soort van mismatch tussen LPG en benzine hebt dus ook verschil in fueltrims dus kans dat je arm of rijk mengsel hebt met plotseling overschakelen is zeer groot en met zulke vermogens niet echt wenselijk lijkt mij....

Maar is een keus die je maakt.
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!