Nieuwe druklager die rammelt.

Gestart door groene volvo, 20-12-2015 17:05:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Lunadust

Bij mijn 2.4 classic met 2 mass vliegwiel en hydro lager deze bij 333.xxx vervangen omdat de koppeling een beetje zwaarder ging als prettig.
Lager was stil, is stil en blijft stil.
Druklager, koppeling, vliegwiel en drukgroep waren ondanks 333.xxx km in prima staat,
De bovenste koppelingscilinder maakte het grootste verschil. Je kunt het pedaal nu bij wijze van spreken omlaag kijken.
Alles valt en staat met juiste montage en bij externe cilinder de staat van de gaffel.
het (nieuwe) druklager zul je niet snel horen rammelen, maar een gaffel of kogelbout zul je wel horen.
Techneut, geen dichter.

groene volvo

Als ik de gaffel dan met de hand zou vastpakken dan ga ik niets horen volgens jou ?

Lunadust

Ik ken de staat van de auto niet, maar als je de onderste cilinder losneemt van de gaffel en deze heeft ruimte zou je die ruimte best kunnen horen als rammelen.
Techneut, geen dichter.

leons850

Citaat van: Lunadust op 21-12-2015 15:23:04
Ik ken de staat van de auto niet, maar als je de onderste cilinder losneemt van de gaffel en deze heeft ruimte zou je die ruimte best kunnen horen als rammelen.

De gene die jij vorig weekend hebt gemonteerd was nieuw, OEM en door jou gemonteerd (dan zit het goed want jij moet alles zelf doen) ;) en die rammelt ook al.
Volvo kwaal....
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein