Koplamphoogte verstelling X70

Gestart door Gus, 18-12-2015 08:47:03

Vorige topic - Volgende topic

Gus

Heb onlangs mijn X70 voorzien van verzwaarde achterveren en schokdempers. Daardoor is de achterzijde wat omhoog gekomen, en de koplampen schijnen nu niet meer ver genoeg. De elektrische hoogteverstelling staat echter in de hoogste stand. Is dit op de koplampen zelf, mechanisch, aan te passen ? Er zit bovenop de koplampen een soort kunststof inbusbout, maar als je daaraan draait gebeurt er niets.

innocenti

Ja dat kan je aanpassen.

Koplamp demonteren
Glas eraf halen
Reflector loshalen
Bovenste scharnierpunt is van rubber in het midden van de reflector. Deze kan je 3-5mm inkorten
Deze kan ook iets los zijn getrild. In dat geval alleen aandrukken.
Koplamp monteren en opnieuw afstellen. Hoogte en hoek L R

Gus

Bedankt voor de uitleg, dat ga ik proberen.

Peultje

Midden achter op het koplamphuis staat een zeskantige witte staaf. Deze is voor de hoogteverstelling van de koplamp. Als je er aan draait gaat de koplamp op of neer afhankelijk van welke kant je opdraait. De zwarte inbus met karteltjes aan de buitenkant dient voor de rechts-links verstelling.

Maar misschien begrijp ik je verkeerd en zie ik de zaken te simpel.
Rode V70 R AWD 1999 B5234T8

innocenti

Ik dacht gelezen te hebben dat de hoogteverstelling uitgesteld was. Maar idd Peultje, eerst mechanisch het stelmotortje achter de koplamp verdraaien met kruiskop schroevendraaien of imbus 10.

Gus

Op de achterkant van de koplampen van mijn  850 zitten inderdaad 2 witte kunststof tandwielen met de witte staaf. Bij een V70 classic is dit echter niet zo. Zal toch de koplampen moeten demonteren.

dbs1

Citaat van: Peultje op 18-12-2015 23:01:12
Midden achter op het koplamphuis staat een zeskantige witte staaf. Deze is voor de hoogteverstelling van de koplamp. Als je er aan draait gaat de koplamp op of neer afhankelijk van welke kant je opdraait. De zwarte inbus met karteltjes aan de buitenkant dient voor de rechts-links verstelling.

Maar misschien begrijp ik je verkeerd en zie ik de zaken te simpel.
Citaat van: Gus op 21-12-2015 12:09:32
Op de achterkant van de koplampen van mijn  850 zitten inderdaad 2 witte kunststof tandwielen met de witte staaf. Bij een V70 classic is dit echter niet zo. Zal toch de koplampen moeten demonteren.

Het is zoals Peultje omschrijft, ik heb gisteren de afstelling van mijn V70R classic nog aangepast.
V70 2.5 FT LPG MY10 452 18" BOR
V70R  AT4 LPi - Black Stone 019 - 17"Comet - Km stand 10-2010: 178800 -- 346689 verkocht
Peugeot 206 Plus 1.4  - Noir Obsidien

Peultje

Ik heb toch ook echt een echte V70R classic met die witte staafjes!
Rode V70 R AWD 1999 B5234T8

Gus

Hier is sprake van een gevalletje "verder kijken dan je neus lang is".  :eusa_wall: Witte inbusstaafjes zaten verstopt achter een kabelboompje, en waren zwart geworden door vuil. Heb ze nu hoger gezet met behulp van inbusssleuteltje 8. Opgelost......  :eusa_clap: