Welk type motor ?

Gestart door rpakuypers, 21-12-2015 09:28:44

Vorige topic - Volgende topic

rpakuypers

Citaat van: elianmars op 21-12-2015 23:59:20
Hoezo zijn penbobines een nadeel?

Naar wat ik begrepen heb worden ze apart aangestuurd dus ook weer meer elektronica en dat in combinatie met de etm en het verhaal van de distributie genoeg reden om te bedanken, ondanks de zeer scherpe prijs. Je kunt geluk hebben en alles werkt prima, maar als ik iets koop is het meestal al kapot of werkt het op weg naar huis al niet meer.

Voor het onderhoud dat ik deels doe voor mijn vader is het beter om een Classic te zoeken.

Groet,
Roger

RoelNL

De nieuwe motoren vind ik persoonlijk eigenlijk met distributie makkelijker dan oude ivm de ruimte. Het enige nadeel is vooral het ETM. Volgens mij zijn er ook nog tussen versies die wel penbobines hebben maar geen ETM en daar zou ik het liefst naar kijken.

Het nieuwe blok is ook vooral een stuk zuiniger dan het oude blok.
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

kulk

Citaat van: rpakuypers op 22-12-2015 07:06:16

Naar wat ik begrepen heb worden ze apart aangestuurd dus ook weer meer elektronica en dat in combinatie met de etm en het verhaal van de distributie genoeg reden om te bedanken, ondanks de zeer scherpe prijs. Je kunt geluk hebben en alles werkt prima, maar als ik iets koop is het meestal al kapot of werkt het op weg naar huis al niet meer.

Voor het onderhoud dat ik deels doe voor mijn vader is het beter om een Classic te zoeken.

Groet,
Roger

Precies, beter gewoon 1 bobine, mijne heeft het 375 duizend kilometer volgehouden ongeveer, toen moest ie volgens ene Dirk maar eens vervangen worden :)

rpakuypers

Citaat van: kulk op 22-12-2015 08:50:55
Citaat van: rpakuypers op 22-12-2015 07:06:16

Groet,
Roger

Precies, beter gewoon 1 bobine, mijne heeft het 375 duizend kilometer volgehouden ongeveer, toen moest ie volgens ene Dirk maar eens vervangen worden :)

En dat is precies wat ik zoek. Heb inmiddels een V70 op het oog met een zeer respectabele km-stand en een 10V blok erin. Ideaal voor mijn vader die toch gewend is om rustig te rijden dus het aan het verbruik zal het niet liggen. Lederen interieur scoren, schoonmaken van binnen en buiten en gaan met die bak .............

Ik denk dat mijn bobine over niet al te lange tijd er dan ook uit mag.

Groet,
Roger

rpakuypers

Omdat het slecht weer was en ik met de kinderen al twee dagen binnen zat zijn we toch maar even op pad gegaan naar de V70 uit 2000. Inderdaad ook een modern blok waarbij de ETM inmiddels was voorzien van een witte sticker. Distributie was onlangs vervangen, airco was steenkoud en op een enkel lampje na in het dashboard en niet werkende achterwisser zag de V70 er verder van binnen spik en span uit. Rondom strak in de lak, enkel het dak dient overgespoten te worden want dat had meer weg van de ijsvloer op Thialf. Reed verder heerlijk dat blok en ook de automaat deed zijn werk goed en trok niet bij het remmen. Tja, je hoort wel geen roffel meer en hij was echt muisstil.

Inmiddels al drie V70's en een S70 die gegadigden zijn.

Groet,
Roger

UserID6342

Aan de kleur van de stickers op de ETM, kun je (al sinds een poosje) niets meer aflezen.  Volvo gebruikt nu wit en geel kriskras door elkaar heen....

Ik denk dat als je een auto met ETM wilt kopen, je voor jezelf rekening mee moet houden dat je om de circa 250 dkm aan de beurt bent voor een andere, a een 375-400 euro.

rpakuypers

Citaat van: Dirk342 op 23-12-2015 06:40:16
Aan de kleur van de stickers op de ETM, kun je (al sinds een poosje) niets meer aflezen.  Volvo gebruikt nu wit en geel kriskras door elkaar heen....

Ik denk dat als je een auto met ETM wilt kopen, je voor jezelf rekening mee moet houden dat je om de circa 250 dkm aan de beurt bent voor een andere, a een 375-400 euro.

Is inderdaad al ingecalculeerd. Volgens de verkoper bij 200.000 gereviseerd/vervangen en zou bij 400.000 naar alle waarschijnlijkheid weer moeten en dat is dan 130.000 km verder. Dat is al met al nog te overzien.

Groet,
Roger

haasje

op de laatste serie witte stickers staat een procuctiecode (volgens mij maand/jaar)