Aanlopend geluid rechtsvoor

Gestart door c70-mooi, 14-10-2015 14:47:24

Vorige topic - Volgende topic

jeroen74

In het ergste geval moet de hele fusee eraf en zet je het ding in de bankschroef; dan zullen die bouten geen probleem zijn.

c70-mooi

Nu ik wat filmpjes heb gekeken, zie ik mijn denk fout.
Je moet de as eruit tikken, dan is de homokineet (en de hele as) uit de weg en kun je er wel bij. Ik bedoel de bouten (sorry) waarmee het lager vastzit aan de achterkant. De truc is dan om zo'n omgekeerde torx dop te hebben, maar ik heb er ooit een gekocht om de kopbouten van een peugeot 306 motor los te halen. Ik denk dat die wel past en anders weer een mooie gelegenheid om er een te kopen :)
Maar zoals gezegd: even geen tijd.

c70-mooi

Nog even over de lagers. Ik kijk even bij verschillende leveranciers en zie prijsverschillen tussen zo'n 70 euro tot 170 euro. Een bij een leverancier in Noord Holland en de andere in het oosten van het land. Is hier iets zinnigs over te zeggen? voor twee wielen scheelt dat 200 euro......

classicT5

Ik zou voor SKF gaan, vind je het goedkoopst in Duitsland is mijn ervaring. bv autoteilemann.de, of ebay ed.

V70geRwin

Citaat van: c70-mooi op 27-11-2015 09:08:32
Nog even over de lagers. Ik kijk even bij verschillende leveranciers en zie prijsverschillen tussen zo'n 70 euro tot 170 euro. Een bij een leverancier in Noord Holland en de andere in het oosten van het land. Is hier iets zinnigs over te zeggen? voor twee wielen scheelt dat 200 euro......

Carpartsdirect is goedkoop met skf lagers.

portlock

SKF of FAG kopen, anders kan je over 20k km weer gaan wisselen.
'06 V70R AWD Black Sapphire GT6     12-'16 / Heden
'98 V70R AWD Saffron AUT4             11-'13 / 12-'16
'94 855 T-5R Cream Yellow Handbak   10-'14 / Heden
'95 854 2.5 10v Wit Handbak            08-'15 / 10-'15

c70-mooi

Weer wat later, maar weer wat wijzer.
Uiteindelijk de lagers vervangen. Was nog een leuk klusje, want je moet de dop heel nauwkeurig op de bout zetten. Dat deed ik bij één dus niet en dan draai je de bout direct rond. Uiteindelijk heb ik de kop er helemaal afgeslepen met een Dremel (die het halverwege ook nog eens opgaf; er is veel en hardop achteruit gebeden). Affijn, alles weer in elkaar en rijden. Was wel minder, maar niet weg.
Toen zo slim geweest om het vloeistofniveau van de stuurbekrachtiging te checken en daar kon wel een druppeltje bij. Pas toen was het helemaal over.
Achteraf denk ik dat die lagers niet helemaal nodig waren, dus het maar als een mooie leerervaring gebruikt en de zegeningen geteld van een nieuw setje lagers. Tenslotte heeft het beestje nu ruim 310.000 km gereden, waarvan ik er zelf 160.000 in de laatste drie en een half jaar. En ik ben zeker van plan mijn andere Volvo (een 940 op gas) voorbij te gaan: die heeft 575.000 km achter de banden en doet het nog als nieuw :).
Hoogtepunt van het autobestaan was overigens dat hij als bruidsauto voor mijn oudste dochter heeft gefunctioneerd: een prachtig bruidspaar zittend op de hoedenplank stapvoets door een zonovergoten park gereden door een trots ouderpaar bescheiden voorin. Kan het iedereen aanraden :)