Marco XC70 3.2 AWD Summum

Gestart door MarcoV, 11-01-2016 10:09:11

Vorige topic - Volgende topic

MarcoV

Citaat van: elianmars op 01-04-2016 16:17:55
Ik geef je meissie groot gelijk wat betreft de velgen ;D

Wat wil je er onder gaan leggen, Marco?

Tuurlijk haha.
Geen idee, Marjolein mag het bepalen is haar cabrio  ;D

MarcoV

classicT5

StefanCJ

Velgen misstaan niet, maar er zijn mooiere. Zelf vind ik een velg met weinig spaken altijd erg mooi. Morgen ook weer open rijden, kan niet wachten  ;D 8)

elianmars

Citaat van: StefanCJ op 01-04-2016 21:18:42
Zelf vind ik een velg met weinig spaken altijd erg mooi.

:eusa_shifty:

StefanCJ

Ik bedoelde een originele Volvovelg :eusa_whistle:

;D ;D

MarcoV

Citaat van: StefanCJ op 01-04-2016 21:18:42
Velgen misstaan niet, maar er zijn mooiere. Zelf vind ik een velg met weinig spaken altijd erg mooi. Morgen ook weer open rijden, kan niet wachten  ;D 8)

Zoiets zal het wel worden, minder spaken en wat dikker.

Marco

MarcoV

Henk was zo vriendelijk om voor mij de remklauwen en schijven wat op te knappen met hammerrite, daar dit ivm met mijn chronische rugpijn niet zelf te doen is.
Tijdens de klus constateerde hij dat de achterblokken wel erg dun waren en omdat de boel toch open lag gelijk maar besloten de blokken te vervangen.
Begonnen met rechtsachter en de blokken met geen mogelijkheid er in te krijgen, kwamen ruim 4 mm ruimte te kort.
Maar even bij de Volvo originele blokken gehaald en de brembos teruggebracht bij de automaterialenzaak.
Terug weer proberen en weer het zelfde euvel, niet genoeg ruimte.
Toen linksachter geprobeerd, dat ging probleemloos er in  :o

Toen klauwen opgemeten en blijkt er rechtsachter een kleinere klauw op te zitten, waarschijnlijk in het verleden vervangen door deze klauw daar de originele r klauwen niet meer te leveren zijn inmiddels!

Dus nu bezig met een gebruikte originele te krijgen en wanneer de schijven op zijn maar de hele boel vervangen door massieve schijven en klauwen van een V70N.
Toch jammer dat ook dit soort onderdelen een probleem worden voor de R AWD, origineel houden wordt steeds lastiger.

Toch maar wat foto's vd opknapbeurt:

elianmars

Heb je eventueel een onderdeelnummer van die remklauw, Marco? Dan zal ik ook eens voor je zoeken.

MarcoV

Citaat van: elianmars op 14-06-2016 20:42:29
Heb je eventueel een onderdeelnummer van die remklauw, Marco? Dan zal ik ook eens voor je zoeken.

Laatste onderdeelnummer is 8602329

Marco

elianmars

MarcoV

Citaat van: elianmars op 14-06-2016 21:47:17
Deze verkoper al gevraagd? http://link.marktplaats.nl/m1059960928

Yep, heb ik contact mee. Kreeg vanmorgen al linkje van Sander 😀
Verkoper gaat kijken wat er onder zit, hoor ik nog.

Marco

elianmars

Ah mooi. Ik ben benieuwd!

MarcoV

elianmars

Heb je nu beide Volvo's te koop staan?  :eusa_shifty: