Sensor automaatbak?

Gestart door tgev, 21-03-2016 23:47:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

tgev

Goedenavond,

Van de week de 850 even op de brug gehad bij een kennis omdat hij ATF olie lekte.
Bleek dat dit bij een sensor onder op de automaat vandaan kwam.

Ik kan deze sensor niet vinden op de standaard onderdelen sites. Iemand een idee wat voor sensor dit is?

remeeus

Echt aan de onderkant van de bak zitten geen sensoren....

Heb je misschien een foto?

tgev

Ik zal overmorgen even een foto plaatsen. Lijkt op een sensor in ieder geval. Zit onder de automaatbak en komen 2 draden uit.


UserID25761

Lijkt verdacht veel op de achteruitrijlicht schakelaar  :eusa_think:

TonV70R

Maak de boel een goed schoon. Is het niet de leiding/slang die lekt en het naar beneden verspreidt?
Honda Supermagna 1987
Ducati 749 2006
MG TF 2002
Focus wagon 2012
Focus Wagon ST line 2022

KIM

Dat is de olietemperatuursensor.
Achteruit zit op de PRND schakelaar.

Maak het daar eerst maar eens goed schoon met remmenreiniger, ga een stukje rijden en kijk dan nog een keer waar het vandaan komt. Mijne is wat vettig op de afdichting van het deksel dat je ziet zitten op de foto.

UserID6342

Idd doen wat Kornelis zegt, maar de pijlstokhouder heeft ook langs de zwarte kap lopen schuren zo te zien.  Zie slijtageplek van die zwarte kap, is een van beide niet doorgeschuurd ?

kevinwalter

Bij mij zat het o-ringetje van de oliepeilstok niet goed. Ding werd helemaal nat van onderen....
S80 V8 2006, EX-VCNL Directie auto.
V70R Handbak 2004
V60 CC 2020

Peultje

Ook bij mij verminderde de olielekkage aanzienlijk toen ik de door een vorige eigenaar aangebrachte met veel siliconenkit niet passende afdichtingsring onder aan de peilstokhouder door een originele Volvo groene afdichtingsring  van ik dacht vier euro bij de dealer had vervangen
Rode V70 R AWD 1999 B5234T8

tgev

Het is opgelost! :) Tijdens het vervangen van de pnp siwtch heb ik waarschijnlijk de pijlstokhouder verbogen waardoor hij daar lekte. Thansk voor jullie hulp!