koelprobleem: borrelen in KVS reservoir

Gestart door t2.0, 17-01-2016 20:53:44

Vorige topic - Volgende topic

t2.0

Ik heb een koelprobeem. Wanneer ik de snelweg op draai loopt de temperatuur gelijk op naar vlak onder rood.
KVS reservoir gecontroleerd maar die zit netjes vol.
Wat wel opvalt is dat als ik de dop van het reservoir los heb en de motor laat draaien dan borrelt het wat.
Wat kan hier de oorzaak van zijn?
Overigens heb ik verder ook het gevoelt, dat de verwarming het minder doet.

Died850

t2.0

Niet goed ontluchten lijkt mij niet wat er is de afgelopen anderhalf jaar niet aan het KVS systeem gewerkt.

haasje

petrolhead2.5

Citaat van: haasje op 17-01-2016 20:59:06
waterpomp kapot?
controleer even of er circulatie is boven en onderste kvs slangen voelen anders niet leuk maar misschien wel waar lekke koppakking uitlaatgassen in kvs

reneetje

Thermostaat blijft dicht staan, gewoon vervangen.

Als je gewoon rustig rijdt zal vermoedelijk de temperatuur niet zo hoog oplopen.
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

Sbv

petrolhead2.5

Citaat van: reneetje op 17-01-2016 21:02:28
Thermostaat blijft dicht staan, gewoon vervangen.

Als je gewoon rustig rijdt zal vermoedelijk de temperatuur niet zo hoog oplopen.
dat kan idd heel goed, en circulatie dus checken

t2.0

Ik snap alleen niet waarom er lucht/damp kan borrelen bij een defecte waterpomp of verstopte radiator. Hoe komt deze damp dan in het systeem?

MEN-O

ik neem aan dat het de kvs is die borrelt door het koken ervan ?

t2.0

petrolhead2.5

Citaat van: t2.0 op 17-01-2016 21:21:17
Ik snap alleen niet waarom er lucht/damp kan borrelen bij een defecte waterpomp of verstopte radiator. Hoe komt deze damp dan in het systeem?
te weinig circulatie = te weinig koeling, dicht zittende radiator = te weinig afkoeling koelvloeistof, dicht blijvende thermostaat = circulatie over te kort circuit en leidt ook tot oververhitting, lees aan de kook raken/ overlopend en/ of borrelend reservoir

The Demon

Thermostaat vervangen en neem gelijk de sensor even mee (neem wel een originele) anderws moet je het 2 keer los halen.

t2.0

portlock

Je verwarming zit op het korte circuit.

Kort = blok en verwarming
Lang = blok en verwarming + radiateur erbij

Ik had laatst mijn waterpomp kapot en toen kwam er ook geen warme lucht meer uit de roosters.

Staat er veel of weinig druk op je systeem als je dop eraf draait als de boel warm is, en je de motor uitzet?
'06 V70R AWD Black Sapphire GT6     12-'16 / Heden
'98 V70R AWD Saffron AUT4             11-'13 / 12-'16
'94 855 T-5R Cream Yellow Handbak   10-'14 / Heden
'95 854 2.5 10v Wit Handbak            08-'15 / 10-'15