Even voorstellen v70R

Gestart door arnemd, 23-01-2016 22:25:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

arnemd

Goede avond,

Ik ben Arne, nu 32 jaar en sinds ± 1,5 jaar in het bezit van een V70R classic handgeschakeld (uiteraard). 

Na jaren met een 740 gereden te hebben en altijd al een fan te zijn geweest van de 850R, kwam er uiteindelijk een V70R

De auto heeft nu bijna 3 ton gelopen, heeft meerder eigenaren gehad en is afkomstig uit Duitsland.
Hij is gekieteld met een Rica chip, sport uitlaat, reverse intercooler set, enz. jammergenoeg nop geen 3"downpipe.

Ik heb er al een waslijst (zelf) aan versleuteld:
Duo massa vliegwiel eruit singel met 850R koppeling er is, schokbrekers, carterventilatie, enz. enz.

Achter in het raam zit van een vorige eigenaar een forum stikker (hier pronk ik al 1,5 jaar mee  :eusa_whistle:)
Misschien weet iemand van welk forum lid deze auto geweest is?

Enkel foto's:






Wat wil ik er nog aan doen:

  • Grotere remmen (de 302's zijn te klein en faden op de autobaan is niet fijn). Ik denk aan een 320 v60 set, omdat ik mijn titan en comet set niet weg wil doen en geen spacers wil. Voor goede betaalbare (meer pots) alternatieven sta ik open,
  • Er achter komen wat het gruwelijke gerag/herrie is wanneer je ferm optrekt met koude motor (SLD?, de m59 is nog meer 80 k oud)
  • Een 3"downpipe om de 300 pk grens te doorbreken.

Ik kijk al jaren rond op dit forum en heb al veel geleerd en voordeel gehad tijdens het sleutelen. Nu moet er ook maar eens een "even voorstellen" bericht komen.

SB T-5R

Welkom op dit forum en wat een prachtige auto!

Maare, ferm optrekken met koude motor? :eusa_think: :eusa_snooty:

arnemd

Na dat neem je te letterlijk.

Als je in zijn eerste en tweede versnelling bij weinig toeren el een beetje fink gas geeft hoor je een schrapend geluid rechts voor. 

Ik haal hem uiteraard met koude motor zeker niet door tot meer dan 3 a 3,5 k toeren. Dat zou de goden verzoeken zijn.

Al je de eerste 5 km heel rustig rijdt merk je niets. Als het buiten kouder wordt, dan wordt het erger.

Aandrijfas, wiellager, enz. lijken goed. Ook bij tracks uit heeft hij het.

SB T-5R

Tussenlager van de lange aandrijf as?

arnemd

Alleen bij koude motor?

SB T-5R

Geen idee maar je geeft aan rechts voor.
Bak zit links voor.
Toeren of snelheid afhankelijk / meegaand?
Gek idee: waterpomp? (Geen idee of dat kan)

jan2016

Prachtbak, hou ons op de hoogte wat het probleem was....ik heb ook een ongewenst geluid rechtsvoor, vooral bij het achteruit sturen hoorbaar.
Nog niet ernstig genoeg om me zorgen te maken.
Een probleem is pas een probleem als jij het ervan maakt.

arnemd

Je had toch gelijk SB T5-R.

Het tussenlager op de  bak is totaal verrot.

Lager en zegekring gehaald, ga hem binnenkort vervangen.
Lekker klusje  :P.


SB T-5R

Citaat van: arnemd op 18-02-2016 08:13:04
Je had toch gelijk SB T5-R.

Het tussenlager op de  bak is totaal verrot.

Lager en zegekring gehaald, ga hem binnenkort vervangen.
Lekker klusje  :P.



Fijn dat je het gevonden hebt  :)

leons850

Tussen lager op de bak?
Als het geen AWD is bedoel je dan het hang lager op de rechter (lange) aandrijfas?
Is wel vervelend met een M59 meen ik, in die as zit een deel van het slipdiff.
Maar een nieuw lager is er altijd wel op te krijgen natuurlijk.

Succes met vervangen.

BTW, wat een onwijs mooie auto, zwarte V70R kan ik altijd erg waarderen.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

arnemd

Het ging idd om het lager op de rechter aandrijfas.

Ik heb deze eind vorige week vervangen. Lager was slecht, maar het probleem is nog niet opgelost.

Gister preventief de buitenste homokineet vervangen. Ook geen resultaat.
Ik ben er uit.

Alles ziet er goed uit. Het moet wel in de motor of versnellingbak zitten. De M59 is echter maar 80K oud, dus deze kan het bijna niet zijn. 

SB T-5R

Jammer dat je het nog niet te pakken hebt..

Daarbij Nogmaals de vraag ; is het toeren of snelheid afhankelijk?

arnemd

#12
Het lijkt er op dat hij het heeft tussen de 2200 en 3200 toeren en alleen in koude toestand. Komt in dit gebied ook niet het meeste koppel vrij? (heeft een Rica chip).

Kan het zijn dat de LSD uit de M59 herrie maakt als deze koud is?

De bak is nog maar 80k oud, de motor 300k, compressie is top op alle cilinders, olieverbruik ± 1 a 1,5 liter op 10.000 km.

Wanneer er bijvoorbeeld een drafstijglager rot zou zijn o.i.d. wat voor klachten krijg je dan?
Als het conische lager in de m59 defect raakt, wat krijg je dan voor symptomen?