Mijn zoektocht naar de ideale C70

Gestart door Woger, 02-02-2016 18:04:03

Vorige topic - Volgende topic

Woger

ja, die van mij een reeks winkelhaken van zo'n 30 cm

elianmars

Citaat van: Woger op 29-02-2016 20:41:17
Weet je het zeker, ik heb ook ergens alleen het metalen deel gezien.  :eusa_think:

Het is te demonteren, maar volgens mij wordt meestal het complete gedeelte aangeboden.

UserID6342

Citaat van: elianmars op 29-02-2016 20:28:23
Het is geen koopje, maar als je je erg stoort aan de krassen in de bekleding van de afdekplaat: https://www.onderdelenlijn.nl/auto-onderdelen-voorraad/onderdeel/kenteken/03lhjl/modeltype/7716/onderdeel/afdekplaat-cabriodak/onderdeelid/2370xk0a24x10030524x5/
Vind het qua prijs meevallen hoor....  Heb er zelf toentertijd voor de auto van Frank beduidend meer voor betaald (en nog in de verkeerde kleur ook).  En ja het hele ding kan uit elkaar, maar het spul is allemaal erg fragiel.  Heb het ding van Frank toen ook uit elkaar moeten halen omdat het metalen gedeelte naar de spuiter moest.  Het is overigens een schijtwerk om het rubber er weer netjes en goed in te krijgen.  Moeten hier wel ergens foto's van op het forum te vinden zijn van die kap van Frank toentertijd.

Woger

Misschien dat de prijs wel meevalt, maar geef dat geld momenteel liever uit aan belangrijkere dingen als de carterventilatie en distributie. Is het bij een sloperij overigens normaal dat je een bod doet op een onderdeel, of staan die prijzen vast?

T5-4life

Gewoon de helft bieden. Zijn vaak erg aardige mensen  :eusa_whistle:
Uiteindelijk willen ze ook van die oude troep af  ;)
C70 T5 coupe LPI 1998 413 dkm
C70 T5 cabrio 2000 236 dkm
S80 D5 2005 325 dkm

Woger

Ik ga het eens proberen  :D

Ondertussen: Zit te wachten op de brief van de RDW met het kenteken. Zag via mijn DigiD dat ik op 1 maart wel al een kenteken toegekent had gekregen (FJ-666-Z  :evil:)

Net nog even gekeken of mijn center speaker misschien toch niet kapot was, maar dit ziet er volgens mij nog goed uit:

Die Dolby blijft me irriteren  :eusa_wall:

Verder net nog de rubbers rond de zijramen ingesmeerd met Eenzet rubberbehandeling, maar er komt alweer regen aan, dus blijft voorlopig hierbij ;-)

elianmars

De centerspeakers willen nog wel eens kapot gaan.

Cool kenteken heb je  8)

Woger

Citaat van: elianmars op 03-03-2016 13:03:06
De centerspeakers willen nog wel eens kapot gaan.

Ja dat weet ik, maar dan zijn de rubbers gescheurd of is de magneet er af gevallen. Deze zier er volgens mij nog helemaal goed uit. Maar hoe ik dat moet testen  ???

elianmars

Is de speaker er niet uit te schroeven? Dan kun je 'm op een andere aansluiting testen.

Robster480

Citaat van: elianmars op 03-03-2016 13:09:51
Is de speaker er niet uit te schroeven? Dan kun je 'm op een andere aansluiting testen.

Ja, d.m.v. de op de foto zichtbare 2 achterste torxen.
Daarna connector los en testen op 1 van de tweeters op het dashboard.
1997, 417 Nautic Blue Pearl S70R
1995, 318 Paris Blue 480 GT <Sold>
1994, 235 Red 480 S <Sold>

Woger

OK,

Heb center speaker er uit, maar krijg de tweeter er niet uit. Krijg een klemmetje los, maar de andere kan ik niet bij (passagierskant).

Woger

Kan ik de speaker niet aansluiten op een thuis installatie, of blaas ik de boel dan op?

Woger

Kreeg net een ingeving. Ik heb nog een gloednieuw setje speakers liggen die ik 10 jaar geleden wilde inbouwen in mijn V70. Nooit van gekomen, maar nu wel handig:

Ziet er niet verkeerd uit, misschien dat ik hem maar laat zitten  ;D
Maar....
Zelfde probleem, normaal geluid bij 3CH en ruis via dolby. :(

Robster480

Dan ligt de oorzaak waarschijnlijk bij de dolby processor of de aansluiting / kabel daarvan.
1997, 417 Nautic Blue Pearl S70R
1995, 318 Paris Blue 480 GT <Sold>
1994, 235 Red 480 S <Sold>

)()()sT