airco pomp springt niet aan

Gestart door hanserik, 17-03-2005 09:03:38

Vorige topic - Volgende topic

denkweb

Citaat van: denkweb op 05-05-2005 01:03:15
Ik kwam vandaag tot de conclusie dat ik een goedkope oplossing heb voor mijn probleem, maar er een groot vraagteken voor terugkrijg.

Vorig jaar Juni de airco laten leeghalen en opnieuw laten afvullen, inclusief contrastvloeistof (UV). De airco was toen al 2 jaar niet gecontroleerd (verdamper e.d. was toen vervangen). Nu sprong dus de airco niet meer aan. Vandaag alles nagelopen met de UV lamp, geen lekkages gevonden. Aircopomp schakelt wel in als deze direct geschakeld wordt, omzeilen van de drukschakelaar werkt ook goed.

Vervolgens de schroevendraaier op de aansluiting van de R134a geplaatst, even drukken, maar verrek, er komt helemaal niks uit... HET HELE SYSTEEM IS LEEG!

Ik snap er geen snars van, geen lekkage te bespeuren!

Systeem (met korting!) af laten vullen vandaag, airco werkt als een nieuwe. Druk bleef constant, conclusie van de dealer is dat het systeem niet lekt (vooralsnog).

Ik krijg de indruk dat het bedrijf dat onlangs mijn dynamo heeft vervangen (en er nog op wees dat zij ook airco-onderhoud deed) het systeem heeft leeggehaald tot een bepaald minimum... een wrang gevoel heb ik er in ieder geval bij....

Kom terug op het bovenstaande... kom vandaag tot de conclusie dat airco weer niet aanspringt. Zometeen is kijken of systeem weer leeg is... ik voel er al heel voorzichtig een nieuwe verdamper aankomen! Is jammer, pas 4 jaar oud volgens onderhoudshistorie, bah...

daytonawim

Duh, ook mijn pomp slaat niet aan, even het vul ventiel ingedrukt, en daar staat zat druk op lijkt wel, toen ik naar mijn handen kreeg waren die helemaal "GEEL" :-(

Nu maar even de druk schakelaar proberen.

Mm, ook dat helpt niet :-(

Zal nu eens gaan controleren of er wel spanning komt op de aansluiting voor de magneet koppeling ! ( want ik hoor ook gewoon geen geklik o.i.d. )

daytonawim

Nou ik sta hier voor een raadsel, al ik meet op de aansluiting op de airco pomp  niets, alleen een min - t.o.v. de + van de accu. ( het is ook maar 1 draad ( een ronde stekker met maar 1 contact)

Op de ECC zie ik geen enkele knipper van de leds ( ze doen het wel )

Kan het zijn dat er ergens een stekker onder het dashbord los zit ?, de fan switch en de regelaars lijken wel goed te werken en te reageren

Iemand een idee ??

@®-

Achter je dashboard moet een relais zitten die moet dacht ik kunnen zien als je de onderplaat bij de bijrijder er af haalt en dan aan de linkerkant, luister eens of je die hoort bij het inschakelen van je airco.

daytonawim

;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D  Hij doet het weer  ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Het relais lag uit de houder :-(, waarschijnlijk gebeurt met een draad trekken van de
carkit, dat had ik anders nooit gevonden  :-\  "THANKS"

Toch wel weer handig zo'n forum en de mensen die antworden op vragen weten :-)

elti

Citaat van: geertjan op 18-03-2005 10:16:26
wanneer de aircopomp niet werkt mogelijk teveel speling in de magneetkoppeling.controle door bij draaiendemotor en aangeschakeldeairco
met bijv een stuk hout even tegen de magneet koppeling te duwen.wanneer nu de magneetkoppeling wel pakt is de speling te groot
dit is zeer eenvoudig te verhelpen door het carosserieringetje van het centrale boutje te verwijderen hierdoor wordt de speling tussen de magneetplaten onderling kleiner,zodat de elektromagneet wel weer voldoende kracht heeft om een vaste verbinding tot stand te brengen

heb  hetzelfde probleem. kun je iets meer over deze reparatie vertellen of zijn er misschien instructies of tekeningen van. zo te zien is er niet veel ruimte of lukt dat wel?
groet elti

Rai

Citaat van: Rai op 05-05-2005 23:23:28
Citaat van: denkweb op 05-05-2005 22:56:37
UV-contrastvloeistof erin!
Is er als het goed is vorig jaar ingegaan. Moet ik nog even naar kijken.
En had ik er toen meteen maar naar gekeken, nu is ie weer leeg  en is het weer warm  :(.

konniekip

ik heb het probleem nog nooit gehad gelukkig... wel eens dat ie pas na 5 seconden aanspringt, maar dat is dan consequent..

BenC70ES

Mijn airco pomp slaagt ook niet meer op  :-\ Heb ook al gemeten aan de ronde fiche op de pomp (drukschakelaar ook eventjes doorverbonden) maar niks stroom  ???

Ik hoor ook een klik onder het dashboard als ik de airco inschakel... hoe haal je gemakkelijk het onderpaneel weg (X/70)?

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

BenC70ES

Citaat van: Armin op 09-06-2005 18:45:16
Achter je dashboard moet een relais zitten die moet dacht ik kunnen zien als je de onderplaat bij de bijrijder er af haalt en dan aan de linkerkant, luister eens of je die hoort bij het inschakelen van je airco.

Ik dacht dat ik eergisteren een klik hoorde maar nu dus niet? Ik zie de relais niet direct zitten, zit die onder de radio (achteraan) aan de passagierskant?
Misschien heeft er iemand een tekening of foto?

Thanks

BenC70ES

Vandaar dat ik hem niet vond  ;)