302 standaard op 850R MY 97?

Gestart door Robert855, 10-02-2016 21:49:27

Vorige topic - Volgende topic

V70R^2

Ongetwijfeld, Schijf is misschien niet eens zo heel belangrijk, zolang deze maar van goede kwaliteit is, origineel volvo, stoptech, brakemax van brembo. Allemaal prima.

Een remblok daarentegen kan een wereld van verschil betekenen. Goedkopere blokjes werken erg slecht, origineel volvo is goed, maar een ds2500 houd het merkbaar langer vol en geeft een betere bite.

Zorg ook voor een goede remvloeistof, scheeld ook al weer een beetje in het pedaalgevoel en geeft langer een goede remdruk.

denk aan endless 650, motul RBF 600/660 of een castrol SRF.

Die paar tientjes extra per onderdeel bewijzen zichzelf wel wanneer je merkt wat het doet t.o.v. alles standaard/goedkoop met 280mm.

Robert855

Citaat van: V70R^2 op 11-02-2016 13:17:06
Ongetwijfeld, Schijf is misschien niet eens zo heel belangrijk, zolang deze maar van goede kwaliteit is, origineel volvo, stoptech, brakemax van brembo. Allemaal prima.

Een remblok daarentegen kan een wereld van verschil betekenen. Goedkopere blokjes werken erg slecht, origineel volvo is goed, maar een ds2500 houd het merkbaar langer vol en geeft een betere bite.

Zorg ook voor een goede remvloeistof, scheeld ook al weer een beetje in het pedaalgevoel en geeft langer een goede remdruk.

denk aan endless 650, motul RBF 600/660 of een castrol SRF.

Die paar tientjes extra per onderdeel bewijzen zichzelf wel wanneer je merkt wat het doet t.o.v. alles standaard/goedkoop met 280mm.
Oke, snap ik. Ik ga komende maand bekijken wat de portemonnee over heeft voor een set remschijven en blokken en remvloeistof en ik houd de set van een forumlid in de peiling. Had al even met hem gebeld om iets te bespreken. Ik laat wel even via dit topic weten wat ik heb besloten.

Robert855

Kom zojuist bij de garage vandaag, maar daar willen ze in eerste instantie niet eens praten over nieuwe remschijven want ze zien er te goed uit. Hij wil eerst zelf constateren wat het probleem is met de remmerij alvorens hij een offerte wil maken voor montage van remschijven e.d.

Reden voor mij van aanschaf nieuwe remmerij is het feit dat ik bij het afremmen op de snelweg een ongemakkelijk gevoel krijg omdat de remmen sponzig aanvoelen en gaan trillen als ik voor de TWEEDE maal in korte tijd stevig moet afremmen. De eerste maal voelt prima aan, maar bij de tweede maal krijg ik dus te maken met de genoemde punten.