pirelli's op perfo velg v70

Gestart door Volvo4Life, 03-06-2005 13:30:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Esveldt


Volvo4Life


Johann

Citaat van: The Saint op 03-06-2005 22:17:56
Citaat van: Amazon op 03-06-2005 21:58:44...
Als ik zelf zou moeten kiezen zou het tussen Michelin Primacy gaan of Vredestein Ultrac...
Nu heb ik de Pirelli P6000, maar die wil ik iig niet meer. Te weinig grip bij nat wegdek en veel last van 'ochtendzool'.



Ochtend humeur hebben andere merken ook wel hoor. Over die Pirelli's, P7000 "enhanced" gehad. Leuke band voor de grip, veel trillen maar heel goed te controleren in het grensbbereik. Op dit moment Bridgestone S03's. Minder grip dan Pirelli in zowel rechte lijn tractie alswel bij kouder en nat weer. Ook heel erg last van ochtend humeur bij lage temperaturen en op Zandvoort zijn ze na 3 rondjes zo gevoeloos als boter en grip is ver te zoeken, Pirelli's bleven gewoon hun werk doen.

Heb op de R Pirelli P Zero gehad, standaard band voor de R, leuke band wel maar een beetje herrie kan ie wel maken.
Eerste set liep goed, tweede set last van trillen en onbalans alhoewel minimaal. Snel piepen in de bochten met gas er op. Goed te controleren in de grens, goed nat gedrag en redelijk veel grip. Heb nu Michelin PS2's er onder. Over de gehele linie wel de betere band maar voelt iets slapper aan in de rechte lijn. In de bochten moet je de band ook iets meer "inhangen" wat een beetje onduidelijke overgang geeft van recht naar bocht voor de bestuurder.

Op de 850 nu voor Pirelli Corsa 215/45-17..... Wooohaaa  ;D (Maar niet door plassen water rijden!)