Datum bougiekabels

Gestart door Kapitein Haak, 22-08-2013 19:37:42

Vorige topic - Volgende topic

Kapitein Haak

Omdat m`n roffeltje toch wat stottert ben ik eens kritisch naar m`n bougiekabels gaan kijken, en maar een fotootje gemaakt:

Die cijfertjes in het geel....., is dat de datum?????
Maw, van het jaartal `96..... :o
Wat nou downsizen...... Groet, Jef

-D©©©L-

Vulk

Zo rijden er nog veel roffels rond denk ik. Kabels af-fabriek.

Superskunkie

Zo te zien wel  ;D

Mijne kwamen uit '95 en  gingen 290.000 km mee.
Die van mijn ouders waren van '96 en gingen 207.000 km mee.

Je denk van wat kan er nou slijten aan bougikabels, maar na de ervaringen hierboven gaan de kabels van het eene op het ander moment doorslaan en stottert je motor nogal.

Nieuwe bougikabels zijn bij estateservice rond de 75 euro.
Die zijn van het merk bougicord net zoals er bij jouw kabels opstaat alleen komen die bij de estate service komen direct van de fabriek vandaan en scheeld daarom ook de helft van de prijs  8)
Tonnie

Kapitein Haak

Leuke site die van Estateservice ;D

Setje bougiekabels zit al in de winkelwagen, deze bougies er maar bij doen?
http://www.estateservices.nl/bougieset-850-c70-s70-v70-v70-01-s60-s80-non-turbo-5-st-bosch.html
Wat nou downsizen...... Groet, Jef

Superskunkie

Citaat van: Kapitein Haak op 22-08-2013 20:39:10
Leuke site die van Estateservice ;D

Setje bougiekabels zit al in de winkelwagen, deze bougies er maar bij doen?
http://www.estateservices.nl/bougieset-850-c70-s70-v70-v70-01-s60-s80-non-turbo-5-st-bosch.html

Ja prime toch  ;D al zullen er hier mensen op het forum originele adviseren maar volgens mij is bosch ook gewoon oke  hoor :)
Ik rij zelf turbo en mijn originele bougies zitten er al probleemloos 55.000 km in :)
Heb al wel een nieuw setje achterin liggen om binnenkort te gaan plaatsen.

Ik zie dat je een 20v heb, je hebt wel de grijze set genomen?
Naja staat er duidelijk bij dus zul je zelf ook wel gezien hebben  ;)
Tonnie

Blok70

Even inhaken....Hmmm...

Bijna 10 jaar oud dus. wat is de voorgeschreven levensduur?

Ga je beter kijken, kom je dit ook tegen;

Scheurtje onder de bout....

Superskunkie

Dat is alleen een zwart kunstof kapje, hoeft er volgens mij nieteens perse omheen te zitten
Tonnie

V70geRwin

Citaat van: Superskunkie op 26-02-2016 17:23:37
Dat is alleen een zwart kunstof kapje, hoeft er volgens mij nieteens perse omheen te zitten

Hij heeft maar 1 kappie hoor, gaat nog goed omdat er nog 2 boutjes zijn.
Maar als je toch de kabels doet  ;D

Bosch is prima voor rotor en verdeelkap.

Superskunkie

Wat bedoel je precies v70gerwin? Ik zei toch ook dat het er een was? Dat zwarte kapje schuif je over je verdelerkap, maar de functie weet ik daar niet van. Mijne was ook gescheurd en heb met een nieuwe plaatsen hem weggelaten. Als je rotor en verdelerkap er nog netjes uitzien is het zonde van je geld ze te vervangen. Originele bougikabels gaan na mijn ervaring zeker 15 jaar mee, dus aan jouw de keus om ze te vervangen
Tonnie

V70geRwin

Citaat van: Superskunkie op 26-02-2016 23:33:34
Wat bedoel je precies v70gerwin? Ik zei toch ook dat het er een was? Dat zwarte kapje schuif je over je verdelerkap, maar de functie weet ik daar niet van. Mijne was ook gescheurd en heb met een nieuwe plaatsen hem weggelaten. Als je rotor en verdelerkap er nog netjes uitzien is het zonde van je geld ze te vervangen. Originele bougikabels gaan na mijn ervaring zeker 15 jaar mee, dus aan jouw de keus om ze te vervangen

Kapje over verdeelkap.
Zal er vast niet voor niets zitten, op zijn minst om goed af te dichten.

Originele kabels zullen inmiddels ook wel 15 jaar zijn vermoedelijk.
Langer kan ook wel maar het wordt er niet beter op.