Lichtjes inhouden bergop met volle auto en volgas op de snelweg

Gestart door j3r03n, 23-02-2016 22:48:13

Vorige topic - Volgende topic

j3r03n

Ik merkte afgelopen zomervakantie weer op lange ritten in het buitenland dat hij het bergop bij 100-140 op de snelweg soms wat moeilijk heeft. Motor houdt dan soms lichtjes in, overschakel naar benzine is het weg. Het jaar daarvoor had ik er ook last van. Er wordt dan natuurlijk ook veel gevraagd van zo'n motor op LPI met de auto propvol en flink doortrappen. Het is niet heel storend en soms schakel ik even over naar benzine. In Nederland heb ik hier nooit last, ook niet bij lagere snelheden. Het voelt alsof hij net niet genoeg brandstof kan leveren. De ontsteking is redelijk fris. Mensen die dit herkennen?
Volvo V70 2.5 10v MT Vialle LPI Nautic Blue '98/MY99 - 281K km

elmarconi

Ik denk eerder dat er ijsvorming optreedt vwege "pedal to the floor" en er af en toe ijsklompjes (LPG) loskomen waardoor het mengsel niet constant is.
--
Autogas Inside . . .

NinaPaul

Citaat van: elmarconi op 23-02-2016 22:52:08
Ik denk eerder dat er ijsvorming optreedt vwege "pedal to the floor" en er af en toe ijsklompjes (LPG) loskomen waardoor het mengsel niet constant is.

Met volle bepakking en bergop 100-140 zal de motor echt wel warm worden (hoge belasting) dan zou ijsvorming aan de uitstroompijpjes mij erg verbazen.
Een los/gebroken uitstroompijpje kan wel, maar ook daar is het spruitstuk echt wel heet bij hoge belasting.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz