Levensduur schokbrekers (en aanverwante vragen)?

Gestart door j3r03n, 02-03-2016 15:00:35

Vorige topic - Volgende topic

j3r03n

Imal heb ik ook hele goede ervaringen mee, maar nu helaas niet voorhanden. Ik gebruik nu kruipolie van Motip, toch ook een gerenommeerd merk zou je denken, maar doet z'n werk schijnbaar niet afdoende. Ik heb de moer wel iets los gekregen, er ontstond dus wat ruimte voor kruipolie. Tja, het blijft altijd maar de vraag of het daar komt waar je het wil hebben. Ik heb een aantal dagen 4-5 keer per dag ingespoten en met geen mogelijkheid los te krijgen.

Uiteindelijk met een mini-brandertje geprobeerd en toen had hij er ineens wel zin an. Conclusie: Motip kruipolie is ruk en het minibrandertje heerst! En ook maar even een pallet Imal halen. Ik ben me overigens aan het oriƫnteren naar het professioneel laten lassen van de gebroken pen.

Oja en nieuwe Sachs shocks gescoord bij een mede forummer voor een leuk prijsje!
Volvo V70 2.5 10v MT Vialle LPI Nautic Blue '98/MY99 - 281K km

janpy

Is die afgebroken bout niet uit te boren  en te vervangen door een losse bout?
Volvo 850 R automaat lpi Groen

volvobug

Handtekening? 85011806 en Saffronie.

UserID6342

Citaat van: janpy op 14-03-2016 17:33:45
Maar komt die kruipolie wel op de plek waar het zijn moet?
Goeie kruipolie wel ja, die goedkope tinnefzooi niet....

j3r03n

Ik twijfelde erg over lassen, het verhaal van aantasten van de hardheid is me bekend, maar kies hier nu toch voor.
Diverse autotechneuten en een schade-expert, allemaal mensen die hun sporen hebben verdiend, geven aan dat dit goed is te doen en een gebruikelijke oplossing is. MITS goed gelast moet hier niet zwaar aan worden getild luidt het gezamenlijk advies.
Volvo V70 2.5 10v MT Vialle LPI Nautic Blue '98/MY99 - 281K km