Radio plaatsen Volvo 850

Gestart door vonkdaniel, 03-03-2016 18:08:34

Vorige topic - Volgende topic

vonkdaniel

Vandaag  deze radio tweedehands gekocht. Je raadt het al...past niet. Zijn er soort verloop stekkertjes in omloop...?
Best een mooi radiootje.
Nu zit er een standaard Volvo CR-905 in. Cassette bandjes. Staat wel stoer, erg onhandig.

Alvast bedankt.
Daniel

vonkdaniel

Miyel

Bij de automaterialen zaak hebben ze verloopkabels per automerk. Halfords, Brezan etc..
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)

hilko73

Hiervoor heb je de kabel nodig die van de radio naar ISO gaat. Die is radio-merk specifiek!
Als die er niet bij zit vraag ik me af of het wel "eerlijke" handel is geweest, niets ten nadele van TS trouwens.
Die kabel is vast wel te koop bij Blaupunkt, maar de kans is groot dat ie duurder is dan wat je betaald hebt voor de radio.
't Is een soort van systeem! (© Buurman & Buurman)

FrankvdAa

Citaat van: hilko73 op 03-03-2016 19:45:17
Hiervoor heb je de kabel nodig die van de radio naar ISO gaat. Die is radio-merk specifiek!
Als die er niet bij zit vraag ik me af of het wel "eerlijke" handel is geweest, niets ten nadele van TS trouwens.
Die kabel is vast wel te koop bij Blaupunkt, maar de kans is groot dat ie duurder is dan wat je betaald hebt voor de radio.

Volgens mij kunnen de ISO stekkers direct achter in die radio (zie connectors naast de steekzekering) en is er geen extra verloopkabel nodig; alleen van Volvo naar ISO.

Edit: zoiets dus
'21 Volvo V90 T8 AWD R-Design, Platinum Grey, B&W, niveauregeling
'03 Honda CB600F (Hornet)
'98 Volvo S70 R, Black Stone, 18T, groene 440cc injectoren, manual swap M59, 3" Ferrita 100cpi DP, 2.5" Ferrita catback, iPD RIP-kit, iPD swaybars, Schutten custom tuning
'96 Volvo 460 1.8i Luxury Line, '92 Volvo 440 GLT 1.7i
--
Weblog    Volvo x70 R-register

vonkdaniel

Radio heeft me €4,- gekost bij http://rataplan.nl kringloopwinkel...

vonkdaniel

Frank ben je zeker van dat het kabeltje wat je laat zien een goed is? Dan bestel ik er een..
Er zitten namelijk ook nog vier andere kabels aan de radio. Twee  witte, twee rode.

FrankvdAa

Ik weet niet van wanneer je 850 is, maar deze zou vanaf juni 1993 moeten passen. Je zou even je huidige radio eruit kunnen halen om te controleren dat je de contra-stekkers voor die witte connectors kunt vinden.

Edit: volgens wat ik zo snel via Google vind, zouden die contra-stekkers nu direct achter in de CR905 moeten zitten.

Edit2: die rode/witte stekkers zullen waarschijnlijk voor een versterker o.i.d. zijn
'21 Volvo V90 T8 AWD R-Design, Platinum Grey, B&W, niveauregeling
'03 Honda CB600F (Hornet)
'98 Volvo S70 R, Black Stone, 18T, groene 440cc injectoren, manual swap M59, 3" Ferrita 100cpi DP, 2.5" Ferrita catback, iPD RIP-kit, iPD swaybars, Schutten custom tuning
'96 Volvo 460 1.8i Luxury Line, '92 Volvo 440 GLT 1.7i
--
Weblog    Volvo x70 R-register

vonkdaniel

Zal morgen even kijken hoe het eruit ziet. 850 uit 1994. Z'n standaard cassette CR 905 is het.

elianmars

Citaat van: FrankvdAa op 03-03-2016 20:30:53
Edit2: die rode/witte stekkers zullen waarschijnlijk voor een versterker o.i.d. zijn

Klopt. 1 set rood wit voor de voorspeakers en 1 set voor de achterspeakers.

Als het goed is, is er nog een zwart stekkertje aanwezig. Die is voor de microfoon.

RemkoT5

inderdaad verloopstekker van Volvo  naar Iso ertussen zetten. Automaterialenzaak ik dacht 10 a 15 Euro?
Zou het echt niet passen kun je het meestal terugbrengen.

vonkdaniel

Gefixt! Verloop ISO kabeltje. €14,95 bij brezan in de buurt. Antenne stekkertje paste niet, met tape aan elkaar vast gemaakt. Weer geluid in de schuit... :eusa_boohoo: