Vaccuum rembekrachtiger C70 2.4T ME7

Gestart door SB T-5R, 29-02-2016 12:55:28

Vorige topic - Volgende topic

SB T-5R

Kan iemand mij vertellen hoe het origineel vaccuum hoort te lopen van de rembekrachtiger naar het inlaat spruitstuk (en eventuele aftakking daartussen?)

Het betreft een C70 2.4T ME7.

SB T-5R

KIM

Je mag het bij de XC wel bekijken als je weer eens hier bent. Is geen C maar wel ME7.

UserID6342

De slang voor de rembekrachtiger zit op het T-stuk, welke van het spruitstuk komt.  Vrij stugge slang en kan niet missen.

SB T-5R

Citaat van: KIM op 07-03-2016 07:33:49
Je mag het bij de XC wel bekijken als je weer eens hier bent. Is geen C maar wel ME7.

Thanks Kornelis! Had ik ook zeker in gedachte, alleen ik ging twijfelen toen ik bij Bas zijn ME7 spiekte die anders was dan de mijne voor blokwissel leek.
Vandaar de twijfel.

Citaat van: Dirk342 op 07-03-2016 07:35:20
De slang voor de rembekrachtiger zit op het T-stuk, welke van het spruitstuk komt.  Vrij stugge slang en kan niet missen.

Bedankt voor je reactie Dirk, alleen origineel heb ik dat T-stuk niet op de auto (toen ik het oude blok eruit haalde).
Was een rechtstreekse slang.
Maar het blok dat erin kwam had dit T-stuk juist wel (zat nog stukje slang op het blok)
Bas z'n auto heeft dit T-stuk ook en legde de functie uit.

Echter de 3e slang die uit het T-stuk komt en vervolgens naar de luchtinlaat buis zou lopen is bij mij fabrieks-af afgedopt op de luchtinlaat.
Vandaar mijn vraag/twijfel.

PS. Beide blokken zijn 2.4T ME7.

UserID6342

Die slang kun je ook eventueel afdoppen als je er geen aansluiting voor hebt op je inlaat buis.  Maar die slang van de bekrachtiger moet wel of rechtstreeks op dat pijpje waar normaliter dat T-stuk op zit of op het T-stuk zelf zitten.

Lunadust

Het blok dat eruit kwam is door de vorige eigenaar deels ontmanteld.

Dat had een rechtstreekse leiding met terugslagklep naar de bekrachtiger met af fabriek afgedopte aansluiting op
aanzuigbuis naar de ETM.

Het blok wat erin is gekomen had die T koppeling wel, die is nu vervallen en alles is aangesloten zoals het in de auto was.

Als SB T5-R een beetje doorgaat kan het blok vandaag nog gestart worden, dan weet hij gelijk of het nu goed zit.  :evil:

Techneut, geen dichter.

SB T-5R

Alles zit weer op z'n plek lijkt het.
Bedankt voor alle hulp en input!

SB T-5R