Volvo vs roest.... Volvo is afgeschreven

Gestart door yari#58, 10-03-2016 00:01:02

Vorige topic - Volgende topic

)()()sT

yari#58

Hadden we ook graag gehad maar dan zaten we vast met de trekhaak aan de trailer met er op rijden.
Daarom maar andersom en het gewicht was inderdaad mooi verdeeld door dat de trailer zo lang was.

yari#58

het is even rustig geweest hier.
maar inmiddels staat er al weer 476xxx km op de teller (van daar ook weinig tijd)
auto moet inmiddels ook voor zijn apk, ik weet zeker dat daar een aantal dingen uit gaan komen.
onder andere zal daar als goed is uitkomen dat de achteras rubbers niet goed meer zijn.
ook zweet de stuurpomp nog al alleen heb ik even geen brug tot beschikking dus gewoon netje elke 2 weken even pijlen en bijvullen tot we weer op de brug kunnen.

zondag nog even een ritje naar belgie (machelen meeting)

yari#58

zo weer wat km verder (teller staat inmiddels op 479xxx) voor de apk moet inderdaad de achter as worden vervangen.
ook nog steeds op zoek naar wiel schermen :(
wil nog een hoop doen aan de auto alleen ontbreekt het me een beetje aan tijd.
hoop dat de auto niet te veel roest wat ik vind het een fijne wagen.

yari#58

kogel is door de kerk.
heb een 850 donor auto er bij gekocht in de kleur dop
heb nu me bij de voor schermen in een x binnen
mistlampen
stoelen met verwarming
nivomats
eigenlijk alle luxe die ik nog miste

yari#58

vandaag de donor opgehaald
auto liep niet bij aanschaf maar naar een paar tel was de diagnose dat de benzine pomp niks deed
dit was gelukkig snel verholpen door er een technisch tikje op te geven
meteen de voor schermen er maar afgehaald om te zien hoe deze zijn
vallen me een beetje tegen dus binnen kant helemaal afgeschuurd om evt te lassen en plamuren
bij het demonteren van het rechter voor wiel zaten de bouten behoorlijk vast maar de aanhouder wint  :)
hier een aantal foto`s van het gene

gero

Citaat van: yari#58 op 19-06-2016 19:49:43
vandaag de donor opgehaald
auto liep niet bij aanschaf maar naar een paar tel was de diagnose dat de benzine pomp niks deed
dit was gelukkig snel verholpen door er een technisch tikje op te geven
meteen de voor schermen er maar afgehaald om te zien hoe deze zijn
vallen me een beetje tegen dus binnen kant helemaal afgeschuurd om evt te lassen en plamuren
bij het demonteren van het rechter voor wiel zaten de bouten behoorlijk vast maar de aanhouder wint  :)
hier een aantal foto`s van het gene

http://i1257.photobucket.com/albums/ii514/yari158/5332c8c1-488c-48be-a0ee-3e4028169290.jpg
http://i1257.photobucket.com/albums/ii514/yari158/5c4c661b-c799-4bd5-8c11-96b48507a521.jpg
http://i1257.photobucket.com/albums/ii514/yari158/fca7f9fe-c1ae-42d8-b713-79b189c4cfc5.jpg
http://i1257.photobucket.com/albums/ii514/yari158/IMG-20160619-WA0009_1.jpeg

Heb ik ook wel eens gehad, hadden ze bij de garage de wielen met een luchttol vastgezet, tijdens de winterbandenwissel kreeg ik de bouten ook niet los, dan maar met de momentsleutel los draaien , dat was op dat moment mijn grootste arm.
Wist ik veel dat je met een momentsleutel alleen vast mag draaien, dus momentsleutel naar de kl#te.
Moest ik nog naar de garage, en daar kregen ze het los met de luchttol.

yari#58

Heb een werkplek met lucht tol  :eusa_whistle: maar dan heb je de auto opgehaald en wil je wat dus ja.
Maar ging prima zo
Heb al eens een dop 36 van de aandrijfas gehad dat we met 2 man op een stijger buis van 2 meter stonden en die eerst nog niet los kwam maar ook daar heeft de aanhouder gewonnen  ;D

StefanCJ

Ik heb een grotemensendoppenset met een wringijzer, erg handig als dingen niet los willen. Ik heb ook nog een flinke steigerpijp maar dat is eigenlijk mijn eer te na  ;D.

elianmars

Citaat van: StefanCJ op 20-06-2016 19:39:19
Ik heb een grotemensendoppenset met een wringijzer, erg handig als dingen niet los willen. Ik heb ook nog een flinke steigerpijp maar dat is eigenlijk mijn eer te na  ;D.

Jij breekt al bouten door er alleen maar naar te kijken ;D

yari#58

van de week savond`s nog wat geklust.
de voor schermen schoon en roest vrij gemaakt ben deze nu aan het behandelen tegen roest ect.
daar naast ook nog even de stoelen met stoel verwarming over gezet (niet echt nodig met dit weer :eusa_whistle:)
hopelijk van de week de voor schermen monteren.
net als een andere draag arm en achteras voor de keuring.

yari#58

hier bij ook nog even een foto updatje.
inmiddels staat het scherm aan de binnen kant in de tectyl en de buiten kant weer in kleur gespoten.
het andere scherm heb ik ook wat bij gewerkt en opnieuw afgelakt met blanke lak.
dinsdag avond gaan we de achter as wisselen en hopelijk ook de draag arm.
en dan zsm de schermen en koplampen ect wisselen.
voor scherm is er wel aan toe :eusa_whistle:

yari#58

zo inmiddels weer een aantal dagen verder.
de achter as is gewisseld dit was nog wel een klus zonder lucht sleutel maar gelukkig gelukt in een avond
de volgende avond de draagarm en aandrijfas rechts voor gewisseld.
inmiddels is die ook weer apk goed gekeurd dus we kunnen weer een jaar  :D
en hier bij ook wat foto`s

yari#58

zo weer wat km verder en links en rechts wat aan de auto bijgeklust.
achterklep bekleding weer goed vast gezet (poging tot moet nog uit wijzen of blijft zitten)
morgen mag die aan rukken om mij naar mijn vakantie bestemmingen te brengen met tal van mooie wegen en kilometers richting het zuiden.
na de vakantie zal ik wel paar foto`s posten.

yari#58

zo een korte vakantie gehad in Frankrijk, heen weg heb ik de tol weg gemeden en een hoop mooie wegen gezien in het oosten van het land.
in het zuiden een beetje rond gereden waar onder ook een stuk of road en toen weer terug via lyon over de tol weg naar huis via luxenburg.
op de terug weg kwam ik er achter dat links voor de aandrijfas hoes is gescheurd, heb hier meteen een nieuwe voor besteld en die gaat er van de week om.
ook heb ik een heel klein koel water lekkage onder het tankje waardoor ik elke 1000 a 1500 wat water moet bijvullen.
wil van de week ook de gehele voor kant overzetten voor schermen L en R front met koplamp wissers en linker koplamp (rechts zit al in me auto) en voor bumper met mistlampen.
inmiddels staat de teller op 486500 maar hij loopt en rijd nog prima.

tevens bij thuis komst hier om de hoek nog een mini dop station 850 meeting gehad  ;D